محرم امسال كتاب نذر كنید/ راه‌اندازی كمپین «نذر دانایی» در مناطق محروم شیراز
کد خبر: 3535213
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

محرم امسال كتاب نذر كنید/ راه‌اندازی كمپین «نذر دانایی» در مناطق محروم شیراز

گروه هنر: در محرم امسال کمپین «نذر دانایی» به منظور جمع‌آوری کتاب برای مناطق کمتر برخوردار شیراز توسط مؤسسه فرهنگی ـ‌ هنری آفتاب مهر صبا فارس راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حسن دهقان، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی ـ‌ هنری آفتاب مهر صبا فارس، با بیان اینكه در محرم سال جاری كمپین «نذر دانایی» توسط این مؤسسه در شیراز اجرا می‌شود، گفت: این كمپین به منظور جمع‌آوری كتاب برای مناطق محروم شیراز راه‌اندازی شد و تلاش می‌كند تا سنت زیبای نذر را به سمت امور فرهنگی و نذر کتاب سوق دهد.
وی افزود: کتابخوانی یا در واقع همان کتاب‌نخوانی یکی از بزرگترین دغدغه‌های فرهنگی در جامعه امروز است اما باید توجه داشت بسیاری از افرادی هم که اهل مطالعه هستند به دلایل مختلف به ویژه مسائل اقتصادی دسترسی به کتاب ندارند، بنابراین باید کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر و کتابخانه‌های مساجد در مناطق کمتر برخوردار از نظر منابع بیش از پیش غنی باشند تا لااقل همین تعداد اندک کتابخوان را از دست ندهیم!
این روزنامه‌نگار شیرازی اظهار كرد: در طی سال‌هایی که در حوزه فرهنگ چند رسانه فعالیت کردم، کتاب و کتابخوانی را یکی از مهمترین چالش‌های فراروی جامعه دیدم. بخشی از موضوع یعنی عدم احساس نیاز به کتاب خواندن، به فقدان آموزش‌های اولیه در مدارس و خانواده‌ها بر می‌شود که سیاستگذاران باید برای آن تدبیری بیاندیشند اما در بخش سخت‌افزاری مردم نیز می‌توانند از این جریان حمایت کنند که نذر و اهدای کتاب یکی از این راه‌ها است.
وی در ادامه با بیان اینکه مردم شیراز امسال می‌توانند در ماه محرم، به نیت نذر، کتاب‌های خوانده شده خود را اهدا کنند، گفت: مهم‌ترین موضوع در یک کمپین اجتماعی، جریان‌سازی است بنابراین در اولین گام مردم می‌توانند با مراجعه به کانال تلگرام telegram.me/shiraznazreketab  به عضویت این کمپین درآیند. اما برای نذر و اهدای کتاب چندین راه وجود دارد. اول اینکه اگر تعداد کتاب‌های اهدایی بیش از ٥٠ جلد است، می‌توانند نام و نام خانوادگی، آدرس و بهترین ساعت مراجعه به درب منزل را به آدرس  telegram.me/farsmehresaba ارسال کنند تا اعضای کمپین کتاب‌ها درب منزل تحویل بگیرند.
دهقان ادامه داد: همچنین در روزهای ٨  تا ١٠ محرم مکان‌هایی در محل تجمع عزاداران برای جمع‌آوری کتاب‌ها در نظر گرفته می‌شود که آدرس آن‌ها از طریق کانال تلگرام کمپین و رسانه ها اعلام خواهد شد.
وی در پایان گف: راه سوم و آسان‌تر این است که پس از ثبت‌نام و اعلام تعداد کتاب‌های نذری در كمپین در روز ١٧ آبان همزمان با ولادت امام موسی کاظم(ع) در «جشن دانایی» شرکت کرده و کتاب‌های نذری خود حتی یک جلد را اهدا کنند تا همه بتوانند از آن استفاده كنند.
captcha