فعالیت 500 مبلغ دینی جهت برپایی سوگواره «بصیرت عاشورایی» در فارس
کد خبر: 3534472
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
حسينی خبر داد:

فعالیت 500 مبلغ دینی جهت برپایی سوگواره «بصیرت عاشورایی» در فارس

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارس از فعالیت 500 مبلغ دینی بومی و غیربومی جهت برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان فارس امروز، 10 مهرماه گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و برپایی خیمه عزای حسینی ویژه برنامه سوگواره «بصیرت عاشورایی» در قالب برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم در بقاع متبرکه مساجد، امامزادگان، حسینیه و تکایا و نقاط مختلف شهر شیراز برگزار می‌شود.
وی از اعزام 200 مبلغ دینی از قم جهت اجرای این سوگواره در مناطق مختلف فارس خبر داد و گفت: این مبلغان دینی از فردا، 11 مهرماه به استان فارس اعزام خواهند شد.
حسینی ادامه داد: این مبلغان دینی با عزیمت به نقاط محروم استان فارس به اجرای برنامه‌های عزاداری و روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) در قالب اجرای نیات واقفین خیراندیش می‌پردازند.
معاون فرهنگی اوقاف فارس ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت دینی، ارائه خدمات رایگان متنوع فرهنگی مذهبی به زائران و بقاع متبرکه و عزاداران  امام حسین(ع) از دیگر برنامه‌های این مبلغان است.
وی بیان کرد: همچنین این مبلغین تا پایان دهه اول محرم و روز عاشورا از نقاط مختلف در محل های تبلیغی حضور خواهند داشت.
حسینی اظهار كرد: استان فارس از جمله استان‌هایی است که در ایام محرم و صفر و شهادت و موالید ائمه اطهار بیشترین تعداد اعزام مبلغ را به خود اختصاص می‌دهد که علاوه بر این تعداد مبلغ غیر بومی در حدود 300 مبلغ بومی از روحانیون متخصص و مسلط به احکام و امور دینی اداره‌کل اوقاف استان فارس را در اجرای برنامه‌ها یاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه حضور مبلغین فرصتی مغتنم برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است، گفت: حضور مبلغان در استان فارس با ظرفیتی گسترده برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است و فرصتی برای تعالی روحیه معنوی و ایمان انسان‌هاست.
وی در پایان از عموم مردم جهت شرکت در مراسم عزادارای سیدالشهدا(ع) و حضور در خیمه‌های معرفت دینی که در بقاع متبرکه و امامزادگان مطهر برپا می‌شوند دعوت کرد.
captcha