سومين حرم اهل بيت(ع) آماده سوگواری حسينی شد/ اهتزاز پرچم عزا بر فراز گنبد احمدی(ع)
کد خبر: 3534438
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

سومين حرم اهل بيت(ع) آماده سوگواری حسينی شد/ اهتزاز پرچم عزا بر فراز گنبد احمدی(ع)

گروه اجتماعی: در آستانه فرا رسیدن ایام محرم‌الحرام و سوگواری‌های حسینی، ویژه برنامه‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از امروز با اهتزاز پرچم بر فراز گنبد فیروزه‌ای این امامزاده واجب‌التعظیم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 10 مهرماه با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، به تشریح برنامه‌های این آستان مقدس در این ایام پرداخت و گفت: از آنجا كه ماه محرم و صفر، ماه سوگواری شیعیان و دوست‌داران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است، لذا برنامه‌های متنوع سوگواری در این ایام در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

وی، آغازگر این برنامه‌ها را اهتزاز پرچم عزا بر فراز گنبد فیروزه‌ای آستان مقدس شاهچراغ(ع) عنوان كرد و افزود: مراسم‌های سوگواری حسینی از فردا، 11 مهرماه در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

سلامی با بیان اینكه در ایام هر شب مراسم سخنرانی توسط حجج اسلام جاوید و سعادت برگزار خواهد شد، گفت: همچنین در این ایام در سوگ سیدالشهدا از نوای مداحانی نظیر كاظم محمدی، سیدانجوی، خلیل نگهبان، رضا رودكی، نجف روستا، محمد شریف‌زاده، سعید خائف‌پناه و امیر یقطین بهره خواهیم برد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان شاهچراغ(ع) همچنین به برنامه‌های فرهنگی این آستان اشاره كرد و گفت: به‌همین مناسبت نمایشگاه‌های مختلف به همراه مراسم تعزیه‌خوانی برگزار و برنامه رادیو حرم نیز صبح و بعد از ظهر به بیان فضائل امام حسین(ع) پرداخته و زائران و مجاوران را در قالب برنامه‌های مختلف با امام حسین(ع) آشنا می‌کنند.

سلامی گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای هیئات‌ مذهبی شیراز، هر شب نیز هیئت‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) حرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز فارس نیز هر شب در قالب ویژه برنامه‌های مختلف عزاداری مردم سومین حرم اهل بیت(ع) را از قاب تلویزیون شبکه فارس در معرض دید عموم هم‌استانی‌ها قرار می‌دهد.

سلامی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همراه با سایر نقاط دنیا در این آستان مقدس خبر داد و گفت: این همایش در نخستین جمعه ماه محرم از ساعت 8 صبح به‌همت مركز فرهنگی ـ مذهبی عاشقان ثارالله(ع) و مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در حرم شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان شاهچراغ(ع) در پایان بر لزوم همراه داشتن چادر توسط بانوان زائر تأكید كرد و گفت: از تاریخ 12 مهرماه 95 جهت رعایت مسائل بهداشتی دیگر در این حرم مطهر توزیع چادر صورت نمی‌گیرد و بانوان برای زیارت مضجع شریف حضرت احمدبن موسی(ع) باید چادر همراه داشته باشند.

captcha