ورود جدی‌تر رسانه‌ها در حوزه تدبر/ نیازمند همکاری بیشتر ایکنا هستیم
کد خبر: 3530447
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶

ورود جدی‌تر رسانه‌ها در حوزه تدبر/ نیازمند همکاری بیشتر ایکنا هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه مؤسسات، رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری ایکنا باید در زمینه تدبر ورود جدی‌تری پیدا کنند، افزود: نیازمند همکاری بیشتر رسانه قرآنی ایکنا در این زمینه هستیم.

حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه آنچه امروز برای جامعه ما مفید است تدبر در قرآن است، گفت: البته قرائت و حفظ نیز انسان را به تدبر می‌رساند و مقدمه آن است، از همین رو امسال در معاونت قرآن بر بحث تدبر تأکید بیشتری شده و این گام نخست به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه همه مؤسسات و حتی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها از جمله خبرگزاری ایکنا که سابقه خوبی در انجام فعالیت‌های قرآنی دارد، باید در زمینه تدبر ورود جدی‌تری پیدا کنند، افزود: نیازمند همکاری بیشتر رسانه قرآنی ایکنا در این زمینه هستیم تا برنامه‌های بیشتری با محتوای قرآنی تولید شود.
حجت‌الاسلام خسروی در همین زمینه ادامه داد: در این صورت است که بسیاری از بداخلاقی‌ها در جامعه کاهش پیدا می‌کند همان‌گونه که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید داشتند.
حجت‌الاسلام خسروی تصریح کرد: ثبت‌نام شرکت در پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ویژه مؤسسات قرآنی، عموم مردم و کارکنان دولت از بیستم شهریورماه سال جاری آغاز شده است.
وی ادامه داد: پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با محوریت سوره «صف» با شعار به سوی فهم قرآن در دو بخش مؤسسات قرآنی و عموم علاقه‌مندان و بخش کارکنان دولت برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام خسروی عنوان کرد: آزمون این رقابت‌ها 19 و 20 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد که با توجه به حضور حدود 50 هزار نفر در سال گذشته، امسال پیش‌بینی می‌شود 70 هزار نفر در این آزمون شرکت کنند.
وی اضافه کرد: این آزمون در چهار گروه حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و معارف و اهل بیت(ع) و همچنین ١٨ رشته برگزار خواهد شد که در این دوره، آزمون دو رشته آشنایی با صحیفه سجادیه و رشته عقاید قرآنی به رشته‌های قبلی افزوده شده است.
حجت‌الاسلام خسروی ابراز کرد: امسال تمرکز و سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی رشته تدبر و فهم قرآن صورت گرفته است که در همین زمینه کتابی نیز برای نخستین بار با عنوان «به سوی فهم قرآن» تدوین و چاپ و در سامانه ارشاد نیز بارگذاری شده است.
وی ادامه داد: مبنای رشته تدبر و فهم قرآن همین کتاب است که دارای دو بخش عمده بوده و بخش ابتدایی آن به مباحث کلی شناخت قرآن مربوط می‌شود و برای همگان مفید خواهد بود و بخش دوم نیز تفسیر سوره «صف» از تفسیر نور حجت‌الاسلام محسن قرائتی است.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در مورد سطح‌بندی کارکنان دولت نیز انجام و پنج سطح در نظر گرفته شده است، افزود: بر این اساس وقتی یکی از کارکنان دولت در یک سطح پذیرفته می‌شود به سطح دیگر رفته و این امر به صورت سلسله‌وار ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت آشنایی با قرآن، کامل شود.
حجت‌الاسلام خسروی اضافه کرد: در همین راستا و با همکاری و امضاء تفاهم‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دستورالعمل اجرای مسابقات به ادارات زیرمجموعه دولت ابلاغ شده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تلاش بر این است تا در این طرح بخش گسترده‌ای از کارکنان دولت را با جنبه‌های فهم و انس با قرآن آشنا کنیم.
حجت‌الاسلام خسروی ادامه داد: اگر کارکنان با موفقیت این آزمون را پشت سر بگذارند معادل 28 ساعت کار آموزشی ضمن خدمت برای آنها لحاظ می‌شود.
وی یادآور ‌شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در آزمون از طریق پایگاه اینترنتی www.qia.ir اقدام کنند که ثبت‌نام از مؤسسات قرآنی تا ٢٠ مهرماه و کارکنان دولت تا ١٥ آبان ماه ادامه دارد.
captcha