جایگاه قرآن را در زندگیمان بشناسیم
کد خبر: 3527379
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

جایگاه قرآن را در زندگیمان بشناسیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدرس حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه تنها قرائت و انس با قرآن کافی نیست، گفت: البته انس قرآن مراتب مختلفی دارد که مرتبه اول این است که جایگاه قرآن را در زندگیمان بشناسیم و بدانیم که انس با قرآن چه جایی در زندگیمان دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد مختاری، مدرس حوزه علمیه بیرجند امروز 13 شهریور در مراسم طرح رحله 2 مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن گفت: امروز بشر در عرصه‌های مختلف دچار دردها و آسیب‌های فراوان است، از جمله در عرصه فردی موجودی مضطرب و حیران است.

وی اظهار کرد: از جنبه خانوادگی نیز با پیوندهای گسسته خانوادگی رو به رو هستیم و طلاق نیز به میزان زیادی افزایش یافته و از بعد اجتماعی نیز بشر با بی عدالتی و فساد و ظلم رو به رو است و این مسائل درد او را افزون کرده است.

این مدرس حوزه علمیه بیرجند بیان کرد: هر مکتب و اندیشه‌ای راهکاری برای رفع این دردها پیشنهاد کرده است که تجربه نشان داده است این راه‌حل ها تنها یه کوره راه بیشر نیست و انسان تشنه را سیراب نمی‌کند.

مختاری ادامه داد: گاه کمونیست پیشنهادی می‌دهد، زمانی فروید رفع عقدهای جنسی را راهی برای سعادت عنوان می‌کند و گاه نیچه آلمانی رسیدن به قدرت را ملاک خوشبختی بیان می‌کند که نتیجه‌اش هیتلر می‌شود.

وی افزود: اما هیچ کدام از این ها نتوانست انسان را به سعادت و خوشبختی برساند و درمان اضطراب او شود چرا که راه رفع حیرت بشر با وصل او به مبدأ هستی ممکن است که این مهم را با انس به قرآن محقق می‌شود .

این مدرس حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه تنها قرائت و انس با قرآن کافی نیست،گفت: البته انس قرآن مراتب مختلفی  دارد که مرتبه اول این است که جایگاه قرآن را در زندگیمان بشناسیم و بدانیم که انس با قرآن چه جایی در زندگیمان دارد.

مختاری یادآور شد: اگر می خواهیم قرآن دردهای ما را درمان کند باید در کنار آن معلمان حقیقی قرآن که ائمه(ع) هستند داشته باشیم چرا که قرآن بدون علی(ع) و اولاد او ثمره‌اش وهابیت تکفیری است.
captcha