فعالیت شبکه ملی اطلاعات در همه زمینه‌ها
کد خبر: 3526039
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
فیروزآبادی تصریح کرد:

فعالیت شبکه ملی اطلاعات در همه زمینه‌ها

گروه فضای مجازی: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: شبکه ملی اطلاعات نباید تنها نوعی قدرت سایبری در ارائه دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی باشد بلکه باید در همه عرصه‌ها حتی سرگرمی خدمات را ارائه کند تا بخشی از بازارهای جهانی، منطقه‌ای، فارسی‌زبانان و کشورهای اسلامی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در مراسم افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات، به تعریفی از «شبکه ملی اطلاعات» پرداخت و گفت: شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ای است که در آن بتوانیم همه خدمات و نیازهای افراد در فضای مجازی محقق شود. یکی از الزامات شبکه امنیت است تا خطری برای کاربران نداشته باشد.

وی ادامه داد: حمله‌های بسیاری را در فضای مجازی از خارج مرزها شاهد هستیم که خوشبختانه اخیرا مانع از یک حمله سایبری شدیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: معتقدیم از طریق شبکه‌ ملی اطلاعات می‌توانیم امکان تولید قدرت در دنیا را داشته باشیم یعنی در چارچوب شبکه بتوانیم خدماتی را به دیگر کشورها ارائه دهیم؛ همانطور که تا کنون آمریکا این خدمات را در اختیار کشورها می‌گذاشت و به اعمال قدرت می‌پرداخت. ما باید قدرت بازدارندگی سایبری به واسطه شبکه ملی قدرتمندی داشته باشیم.

وی بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات تنها در چارچوب مرزی یا ملی نیست بلکه در چارچوب بین‌المللی است که ارتباطات بین‌المللی را به سهولت محقق می‌‌شود.

فیروزآبادی اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات نباید تنها نوعی قدرت سایبری در ارائه دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی باشد بلکه باید در همه عرصه‌ها حتی سرگرمی خدمات را ارائه کند تا بخشی از بازارهای جهانی، منطقه‌ای، فارسی‌زبانان و کشورهای اسلامی را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: معتقدیم اگر شبکه ملی اطلاعات با سرعت مناسب پیاده‌سازی شود، بازار اقتصاد ایران در فضای مجازی توسعه خواهد یافت.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: ترافیک فضای مجازی دنیا به سمت مصرف بیشتر ویدئوهاست به همین دلیل ما هم باید حرکت‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم و محتوای داخلی با سهولت و قیمت مناسب‌تری در اختیار کاربران قرار دهیم.

captcha