شبکه ملی اطلاعات می‌تواند حافظ امنیت سلامت خانواده باشد
کد خبر: 3520959
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
خزعلی:

شبکه ملی اطلاعات می‌تواند حافظ امنیت سلامت خانواده باشد

گروه فضای مجازی: رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: فضای مجازی باید محلی برای تبادل مسائل علمی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی باشد و شبکه ملی اطلاعات می‌تواند حافظ امنیت اخلاقی، امنیت سلامت جامعه و خانواده باشد.

کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اهمیت توجه به فضای مجازی در راستای گسترش شبکه‌های اجتماعی، گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که اگر مسئولیت خطیر رهبری نبود، دوست داشتم خودم در این عرصه و در شورای عالی فضای مجازی فعالیت داشته باشم. با این تفاسیر شورای عالی فضای مجازی مسئولیت‌های بسیار مهمی دارد و آمار و اطلاعات، نحوه عملکرد دستگاه‌ها و نحوه حضور فعال در عرصه فضای مجازی را منطبق با ضوابط الگوی اسلامی ایرانی برعهده این نهاد گذاشته شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم شورای عالی فضای مجازی بتواند رسالت و توقعی که دارد را به نحو احسن انجام دهد و نقش آفرینی کند و ما هنوز در انتظار ایجاد شبکه ملی اطلاعات هستیم.

ایجاد شبکه ملی اطلاعات، مطالبه عموم جامعه است

خزعلی اظهار کرد: درخواست و مطالبه شدید عموم، ایجاد شبکه ملی اطلاعات است که هنوز وجود ندارد.

وی بیان کرد: متأسفانه ما شاهد هستیم که علاوه بر آسیب‌های وسیع در نسل جوان، جامعه و خانواده، از نظر علمی هم دچار رکود شده‌ایم و متأسفانه اینترنت اسباب تفریح و مشغولیت‌های کاربران شده و گاهی این تفریحات بسیار نامناسب و نیمه مناسب است.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان تصریح کرد: فضای مجازی باید محلی برای تبادل مسائل علمی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی باشد و شبکه ملی اطلاعات می‌تواند حافظ امنیت اخلاقی، امنیت سلامت جامعه و خانواده باشد.

اضمحلال خانواده از طریق مسائل اخلاقی مورد هدف است

وی بیان کرد: دشمنان برای نابودی یک تمدن در کشورهای مختلف آزمایش‌هایی انجام داده‌اند و نتیجه آزمایشات نشان داده که در این ایران اضمحلال خانواده از طریق مسائل اخلاقی میسر است؛ بنابراین باید در این جبهه به کمک رسانه‌ها که وظیفه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی دارند، به مقابله با جنگ نرم بپردازیم و مسئولان را متوجه مسئولیت خطیرشان کنیم تا شاهد حضور فعال در عرصه فضای مجازی متناسب با ضوابط نظام خودمان و الگوی ایرانی اسلامی باشیم.

captcha