برگزاری مراسم دومین سالگرد درگذشت آیت‌الله سیدمحمدباقر شیرازی در مشهد
کد خبر: 3490904
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

برگزاری مراسم دومین سالگرد درگذشت آیت‌الله سیدمحمدباقر شیرازی در مشهد

گروه اندیشه: مراسم دومین سالگرد درگذشت آیت‌الله سید محمد باقر شیرازی، از اساتید حوزه علمیه، شب گذشته، دوم اردیبهشت در مشهد برگزار شد که در این مراسم جمعی از طلاب ارادتمندان و علما، اساتید و بزرگان حوزه علمیه حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم دومین سالگرد درگذشت آیت‌الله سید محمد باقر شیرازی، از اساتید حوزه علمیه، شب گذشته، دوم اردیبهشت در موسسه حضرت صاحب الزمان(عج) مشهد برگزار شد که در این مراسم جمعی از طلاب ارادتمندان و علما، اساتید و بزرگان حوزه علمیه حضور داشتند.
در این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط امید حسینی‌نژاد، قاری برجسته مشهدی شروع شد، جواد قربان‌پور، مداح اهل بیت(ع) در ادامه به ذکر فضائل امیر المومنین علی(ع) پرداخت.
در حال تکمیل
سپس حجت‌الاسلام علی فرحزاد، از کارشناسان دینی مطالبی در باب خصوصیات و ویژگی‌های مختص به امام علی(ع) ایراد کرده و پیرامون ابعاد شخصیتی آیت‌الله شیرازی سخن گفت.
حجت‌الاسلام فرحزاد در سخنانی راجع به اسوه بودن مولا علی(ع) روایاتی چند بیان کرد و ادامه داد امام صادق(ع) افضل اعمال مستحبی را ذکر صلوات بر محمد و آل محمد اعلام کرده اند.
وی در مورد فلسفه تولد امیرالمؤمنین(ع) در خانه کعبه گفت: اوایل انقلاب که جرج جرداق مسیحی به ایران آمده بود، در محضر علماء هر یک به بیان دلیلی از این امر پرداختند ولی جرج جرداق مسیحی که 200 با نهج‌البلاغه را مطالعه و پنج جلد کتاب در مورد امام علی (ع) نوشته است، گفت: «به نظر من خدای بزرگ او را در خانه خودش قرار داده تا بگوید آیا کعبه می‌تواند به انسان درس زندگی دهد و اسوه باش و مشکلات ما را حل کند ؟ نه بلکه آن کسی که می‌تواند مشکلات ما را حل کند این شخصیت است با الگوگیری از این شخصیت و اسوه قرار دادن او می‌توان به سعادت رسید».
در حال تکمیل
حجت‌الاسلام فرحزاد تنها راه شناخت خدا را شناخت به وسیله اهل بیت(ع) اعلام کرد و افزود: در بحث خداشناسی امام علی(ع) میفرمایند: اگر به خدا اشاره کردی یا او را تصور کردی خدا را نشناخته‌ای زیرا خدا خالق است و حال آنکه تو با تصور خود او را مخلوقی چون سایر تصورات خود کردی، ولی در برخی منابع اهل سنت آمده است که خداوند در شبهای جمعه به صورت جوانی در آسمان ظاهر می‌شود.
وی با بیان اینکه قرآن کلام لفظی خداست ولی اهل بیت(ع) تجسم حقیقت قرآنند و باطن قرآنند، در ادامه به یکی دیگر از فضایل امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و آن را قرآن خواندن ایشان در آغوش پیامبر اکرم(ص) بعد از تولدشان همانند انجیل خواندن حضرت عیسی در گهواره اعلام کرد.در حال تکمیل
حجت‌الاسلام فرحزاد همچنین شرط بهره بردن از وعده‌های الهی در قرآن و روایات را باور به آن‌ها اعلام کرد و در مورد ابعاد شخصیتی آیت‌الله شیرازی به بعد حمایت از محرومان و مستضعفان و رد نکردن سائل توسط این شخصیت اشاره کرد و افزود: گاهی وجوهاتی که به ایشان می‌دادند تا شب تمام می‌شد و او برای حمایت از این افراد از دیگران قرض می‌گرفت.
در ادامه این مجلس حاج حسن شالبافان، ذاکر اهل بیت(ع) به ذکر فضائل مولود کعبه پرداخت؛ همچنین امروز نیز مراسمی در دار العباده حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، آیت‌الله سیدجعفر سیدان، فرزندان آیت‌الله مصباح، آیت‌الله سیدحسن مرتضوی و حجج الاسلام حجت هاشمی، ربانی بیرجندی، عادلی و ... در این مراسم حضور داشتند.
captcha