فراخوان مقاله همایش «محبت الهی و سبک زندگی اسلامی» اعلام شد
کد خبر: 3480012
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

فراخوان مقاله همایش «محبت الهی و سبک زندگی اسلامی» اعلام شد

گروه حوزه‌های علمیه: همایش «محبت الهی و سبک زندگی اسلامی» اردیبهشت ماه سال آینده از سوی معاونت تهذیب مدرسه علمیه المهدی (عج) شهرستان آران و بیدگل، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) همایش محبت الهی و سبک زندگی اسلامی در دو بخش برادران و خواهران طلبه مدارس علمیه منطقه کاشان، در راستای تحقق اهداف عالی زندگی دینی و انطباق علم با سبک زندگی انسان، برگزار می‌شود.
شخصیت‌های برجسته حوزوی و اساتید اخلاق در این همایش سخنرانی خواهند کرد و طلاب و روحانیون حوزه ی علمیه منطقه کاشان، به ارائه مقالات خود در موضوعات پیشنهادی خواهند پرداخت.
موضوعات همایش در قالب 40 موضوع  و همچنین شیوه نگارش مقالات در سایت www.mohabatelahi.com ارائه شده‌اند.
زمان برگزاری این همایش را دوم اردیبهشت ماه 1395 و آخرین مهلت ارسال مقالات را 14 فروردین 95 و محبت الهی و زندگی فردی، محبت الهی و نشاط، محبت الهی و امید، محبت الهی و معناداری زندگی، محبت الهی و مراقبه، محبت الهی و حضور حق، محبت الهی و تکامل انسانی، محبت الهی و آرامش درونی، محبت الهی و ثبات شخصیت، محبت الهی و موفقیت زندگی، نقش محبت الهی در درمان اضطراب و استرس، محبت الهی و زندگی فردی یک طلبه، محبت الهی و زندگی اجتماعی، محبت الهی و رشد همه جانبه خانواده متعالی از جمله موضوعات این همایش هستند.
برخی موضوعات همایش
محبت الهی و حکومت اسلامی، محبت الهی و ولایت فقیه، محبت الهی و مردم سالاری دینی، رابطه متقابل محبت به خداوند و محبت به مردم، بررسی و نقد نظریه های اجتماعی از منظر حب به حق، محبت الهی و روابط صحیح اجتماعی، نقش محبت الهی در ارتقاء تأثیرات اجتماعی یک مبلغ، جایگاه محبت الهی در مهندسی فرهنگی جامعه اسلامی، محبت الهی مبنایی برای تحزب در حکومت اسلامی، محبت الهی و رسانه های جمعی از جمله محورهای این همایش هستند.
محبت الهی و ادب حضور، فراگیری سیر حبی (خواص و عوام) در عبادات، محبت الهی و نیت مطلوب، محبت الهی و خلوت با محبوب، محبت الهی در عبادت پیشوایان دینی و بزرگان حوزه ( به صورت مصداقی : انتخاب یکی از حضرات معصومین علیهم السلام یا بزرگانی مانند آیت الله بهجت ، آیت الله بهاء الدینی یا بررسی مفهومی ) و محبت الهی و ارتباط لذت بخش با خداوند، عبادات حبی و خلقت انسان، نقش تربیتی عبادات حبی، تأثیر عبادات حبی در زندگی و تبلیغ یک طلبه، تهجد؛ تجلی تام محبت الهی از دیگر موضوعات این همایش محسوب می‌شوند.
captcha