جوانان با الگوگیری از حضرت علی‌اکبر(ع) به دنبال حق باشند
کد خبر: 3391262
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
امام جمعه غرب کابل:

جوانان با الگوگیری از حضرت علی‌اکبر(ع) به دنبال حق باشند

شعب خارجی: امام جمعه غرب کابل خطاب به جوانان عزادار و سینه‌زن مسجد این منطقه، گفت: جوانان باید با الگوپذیری از حضرت علی‌اکبر(ع) به دنبال حق و حقیقت باشند و از باطل دوری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالقدیر عالمی، امام جمعه غرب کابل خطاب به جوانان عزادار و سینه‌زن مسجد گولایی مهتاب قلعه غرب کابل، گفت: جوانان با الگوگیری از جوان امام حسین (ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) باید به دنبال حق و حقیقت باشند و از باطل دوری کنند.

وی بیان کرد: پیام حضرت علی‌اکبر(ع) به شما این است که به دنبال حق باشید و تسلیم شدن در برابر حق هیچ باکی ندارد، حتی اگر به قیمت جان انسان تمام شود.

این عالم دینی ادامه داد: قلب پاک و سفیدتان را با گناه و غیبت سیاه نکنید؛ سعی‌تان بر این باشد که در فصل جوانی با خدا همراه بوده و اهداف امام حسین(ع) را که حفظ ارزش‌های دین مقدس اسلام است، دنبال کنید.

امام جمعه غرب کابل گفت: جوانان باید با پاکی قلب خود، محور رفتار خویش را بر تقوا و خداپرستی قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عالمی حق پرستی را از دیگر ویژگی‌های جوانان بیان و تصریح کرد: امام علی(ع)، برادر ابوجهل و پسر ابوجهل جوانانی حق پرست بودند که با پیامبر اسلام بیعت کردند و اسلام را قبول پذیرفتند؛ اما خود ابوجهل تا آخر عمر با پیامبر مخالفت
کرد.

captcha