پیرغلامان حوادث کربلا را به درستی نقل کنند/ لزوم انطباق صحیح عاشورا با عصر کنونی
کد خبر: 3383290
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
معاون رسانه ملی:

پیرغلامان حوادث کربلا را به درستی نقل کنند/ لزوم انطباق صحیح عاشورا با عصر کنونی

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام موسوی مقدم پیرغلامان و خادمان حسینی را به متن صحیح تاریخ توجه داد و گفت: حادثه‌ای که در سال 61 هجری رخ داد باید به همان شکل و در قالب‌های مختلف مرثیه‌سرایی، مداحی، شعر و سخنرانی نقل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام موسوی مقدم، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما شب گذشته، 16 مهر در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: عاشورا دانشگاه بزرگی به گستره همه تاریخ است.
وی افزود: در عصر حاضر اساتید این دانشگاه بزرگ، علما و اندیشمندان، مورخان و بزرگان و مرثیه‌سرایانی هستند که ناقلان حادثه عاشورا هستند و باید توجه کافی و وافی داشته باشند تا از انقلاب بزرگ سال 61 هجری در عصر امروزی، حداکثر استفاده را ببرند.
موسوی مقدم، پیرغلامان و خادمان حسینی را به متن صحیح تاریخ توجه داد و گفت: حادثه‌ای که در سال 61 هجری رخ داد باید به همان شکل و در قالب‌های مختلف مرثیه‌سرایی، مداحی، شعر و سخنرانی نقل کرد و اگر به درستی حادثه عاشورا نقل شود به درستی هم مورد نقد، بررسی علل و عوامل آن قرار خواهد گرفت.
معاون رسانه ملی ادامه داد: اگر حادثه عاشورا متناسب با اقتضائات آن عصر و منطبق با پیام‌ها و درس‌ها و شعارهای به درستی نقل شود، اتفاق درستی صورت می‌گیرد که می‌توان از این اتفاق حداکثر بهره‌‌برداری را کرد.
وی عنوان کرد: همچنین اگر این حادثه به شکل صحیح با عصر ما انطباق داده شود، نتیجه‌گیری درستی می‌گیرد که خالی از عذر خواهد بود و منتهی به حقیقت عاشورا خواهد شد و آثار و برکات آن در جامعه خواهد ماند.
موسوی مقدم اظهار کرد: امام حسین(ع) با بهره‌گیری درست از حرکتی که انجام داده است، در واقع نسخه کمالی از قرآن ناطق و انسان کامل در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت.
وی، امام حسین(ع) را سرور انسانیت دانست و گفت: در دنیا حماسه‌ای مانند حماسه امام حسین(ع) چه از نظر قدرت و قوت و چه از نظر انسانی بودن پیدا نخواهیم کرد چرا که در این حماسه خصلت‌های انسانی به نمایش گذاشته شده و تمام فضایل انسانی در تابلوی عاشورا به نمایش درآمد.
موسوی مقدم ادامه داد: در این راستا اگر بخواهیم از این تابلو استفاده کنیم باید تمام ابعاد آن را به خوبی بشناسیم و قطعاً یکی از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا دشمن‌شناسی است که در هر زمانی باید بدان توجه کرد.
معاون رسانه ملی در ادامه با اشاره به فرمایش امام حسین(ع) در روز عاشورا که فرمود اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید، گفت: این شعار برای همیشه تاریخ و آیندگان و ابنای بشر در حال حاصر طنین‌افکن است و اگر بخواهیم سعادت و نیک فرجامی خود را تضمین کنیم باید حداقل آزادمرد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امروزه جهان در تسخیر رسانه‌هاست و رسانه‌ها نیز در انحصار استکبار، قدرت و ثروت است و مدیریت فرهنگی و سیاسی جهان از سوی صهیونیسم به گونه‌ای رقم می‌خورد که آزای را به ظاهر تجدد و بی‌عفتی قربانی می‌کنند و در نتیجه جهان غرق در انواع منکرات است.
به گفته وی، متأسفانه جهان اسلام امروز در جهل، فقر و تعصب گرفتار است و از جهالت مدرن تحمیلی از سوی بیگانگان و تعصب کورکورانه رنج می‌برد و دشمنان نیز با بهره‌گیری از این ضعف بیماری فرهنگی، سیاسی به رذایل خود جولان می‌دهند و متأسفانه چهره تابناک اسلام را این‌گونه معرفی می‌کنند.

captcha