اهدای تابلو سوزن‌دوزی «اشک سوزان» به موزه آستان قدس رضوی
کد خبر: 3364902
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

اهدای تابلو سوزن‌دوزی «اشک سوزان» به موزه آستان قدس رضوی

گروه هنر: تابلو سوزن‌دوزی ارزشمندی با عنوان «اشک سوزان» توسط خانم فرشته مقصودی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی، علی سوزنچی، معاون امورموزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اعلام کرد: تابلوی اشک‌ سوزان با مروارید، پولک، منجوق و سنگ اشک در ابعاد 65*85 در سال 1371 خلق شده است.

وی ادامه داد: طرح و نقش این تابلوی سوزن‌دوزی شده زیبا، شعله شمعی است که پایه‌های آن از حرکات اسلیمی کار شده با پولک و مروارید، در زمینه‌ای از جنس مخمل به رنگ مشکی است.

معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان اینکه در این تابلو شمع مزین به نام کلمه «الله» است و 14 شعله، نمادی از چهارده معصوم(ع) را دارد که با سنگ‌های اشکی شکل تزئین‌شده درخشندگی خاصی به کار داده است، اظهار کرد: در این اثر هنری کلمه «الله» در میان شمع و سپس نام 12 امام معصوم(ع) در میان دوازده دایره از سمت راست تصویر شروع و به همین ترتیب تا سمت چپ ادامه دارد.

سوزنچی تصریح کرد: نام ائمه معصومین(ع) در میان دایره، سوزن‌دوزی شده است و همچنین نام پیامبر اعظم(ص) با عنوان «محمد» بدون حاشیه و بعد از آن نام زیبای ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) نیز به عنوان ریشه این شمع در پایین‌ترین نقطه آمده است.

captcha