معرفی کتاب درسی «سبک زندگی در آموزه‌های نهج‌البلاغه»
کد خبر: 3363136
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

معرفی کتاب درسی «سبک زندگی در آموزه‌های نهج‌البلاغه»

گروه دانشگاه: دانشگاه معارف اسلامی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری اقدام به انتشار کتاب درسی سبک زندگی در آموزه‌های نهج‌البلاغه کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، دانشگاه معارف اسلامی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری، بر آن شده است تا به تدوین کتاب‌های درسی مربوطه بپردازد. کتاب درسی سبک زندگی در آموزه‌های نهج‌البلاغه کتابی است با رویکرد سبک زندگی برای درس تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه که به ‌قلم حامد پوررستمی، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه تهران به تحریر درآمده است.

این نوشتار محصول نکته‌برداری‌ها و تجارب 10 ساله وی در طی دوران تحقیق و تدریس بوده و در سه بخش «کلیات»، «مبانی نظری سبک زندگی» و «منش‌ها و مهارت‌های سبک زندگی» سامان یافته است.

در بخشی از این اثر آمده است: نهج‌البلاغه، قطره‌ای از اقیانوس بی‌کرانه مردی است که به راه‌های آسمان آشناتر از راه‌های زمین است و همچون چراغی در تاریکی، روشنی‌بخش و راهگشای انسان‌هاست. کتابی است متنوع، با ترکیبی زیبا و چینشی هنرمندانه شامل مطالبی عالی و عمیق که هندسه هستی و چرایی آفرینش را به‌زیبایی ترسیم می‌کند و توحید را در همه ابعاد زندگی جاری می‌سازد و سبک چگونه زیستن و کاربست دین در مدیریت امور دنیوی و اخروی برای رسیدن به «حیات طیبه» را ترسیم می‌کند.

دنیا در فرهنگ علوی «دار مجاز» است و آخرت «دار قرار» و هنر توشه برداشتن از این «گذرگاه»، برای سعادتی ابدی در آن «قرارگاه» را می‌توان به‌زیبایی از گلستان نهج‌البلاغه چید.

از این‌رو برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی بایسته است آموزه‌های ناب نهج‌البلاغه در قالبی نو نگریسته شود تا به الگویی کارآمد از سبک زندگی اسلامی دست یافت و نیاز جامعه امروز را تأمین کرد و توطئه نظام سلطه به‌منظور دیکته نمودن مادی‌گرایی و سبک زندگی غربی را خنثی ساخت. چنانکه سالیانی است رهبر فرزانه ایران اسلامی در مجامع مختلف علمی و فرهنگی به ضرورت پیشرفت در این مهم اشاره فرموده است.

captcha