فراخوان اولین جشنواره ملی «عکس آسمانی‌ها» در کردستان اعلام شد
کد خبر: 3361990
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

فراخوان اولین جشنواره ملی «عکس آسمانی‌ها» در کردستان اعلام شد

گروه هنر: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از اعلام فراخوان اولین جشنواره ملی «عکس آسمانی‌ها» بین کانون‌های مساجد استان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در گفت‎و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی - هنری، فرصتی مغتنم در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است که در همین راستا اولین جشنواره ملی «عکس آسمانی‌ها» با هدف گردآوری تصاویری از برگزاری طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها و ایجاد بانک جامع تصاویر این طرح برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره به همت دبیرخانه کانون‌های مساجد استان چهارمحال بختیاری برگزار می‌شود، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعات اوقات فراغت و احیای فریضه نماز، اوقات فراغت و آشنایی با مفاهیم قرآنی و کشف استعدادها، اوقات فراغت و تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، اوقات فراغت و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، اوقات فراغت و زمینه نشاط و پویایی نوجوانان و جوانان مسجدی، اوقات فراغت و مناسبت‌های ملی و مذهبی، اوقات فراغت و سبک زندگی اسلامی با مؤلفه‌های مسجد طراز اسلامی و اوقات فراغت و اسوه حسنه حضرت رسول اکرم(ص) به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کردستان با تأکید بر اینکه تاریخ خلق آثار شرکت‌کننده در کلیه بخش‌های جشنواره باید مربوط به سال 94 باشد، اعلام کرد: دبیرخانه جشنواره، ثبت‌نام کننده و ارسال‌کننده عکس و فیلم را صاحب اثر تلقی می کند.
وی با اشاره به اینکه به آثاری که پس از زمان تعیین شده ارسال گردند، ترتیب اثرداده نخواهد شد، ادامه داد: عکس های ارسالی باید مطابق با موازین اخلاقی، اسلامی و فرهنگی و مرتبط با مساجد باشند.
گلباغی بیان کرد: با توجه به تأکید ستاد عالی کانون های مساجد کشور پیرامون بزرگداشت مقام رسول گرامی اسلام در برنامه‌های اوقات فراغت 94 توجه به این امر در عکس‌های ارسالی از امتیاز برخوردار خواهد بود.
وی با بیان اینکه اولین جشنواره ملی عکس آسمانی‌ها در مجموع به ۱۴ اثر برتر از ۱۴ پایگاه برتر جوایزی را اهدا می‌کند، عنوان کرد: عکس‌های برگزیده با نام صاحب اثر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با بیان اینکه فراخوان این جشنواره بین کانون‌های مساجد کردستان اعلام شده است، بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در دو بخش مجزا به صورت حرفه‌ای و آماتور (دوربین حرفه‌ای و موبایل) تا ۲۸ آبان ماه سال جاری به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کردستان تحویل دهند.
وی، به داوری آثار در اول آذر ماه جاری و اعلام نتایج اولین جشنواره ملی عکس آسمانی‌ها همزمان با نیمه آذر سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان نیز در ۸ دی سال جاری مصادف با میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

captcha