پرداخت زکات به فرهنگ فراگیر در جامعه تبدیل شود
کد خبر: 3340578
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

پرداخت زکات به فرهنگ فراگیر در جامعه تبدیل شود

گروه اجتماعی: نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پرداخت زکات باید به یک فرهنگ فراگیر در جامعه تبدیل شود.

ماموستا عبدالرحمان خدایی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: زکات در احکام اسلامی جایگاه مخصوصی دارد و همواره مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اجر و پاداش مؤدیان زکات در دین اسلام بسیار بالا است، افزود: اسلام برای تارکان زکات نیز عذاب در نظر گرفته است.
به گفته نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، زکات مال انسان را پاک و موجب فزونی در آن می‌شود و هرکس در ادای این واجب دینی اهتمام ورزد مورد بخشش و کرم خداوند قرار می‌گیرد.
ماموستا خدایی با بیان اینکه پرداخت زکات در زمینه‌های مختلف است، افزود: هرکس که مال دارد باید زکات ثروتش را پرداخت کند. تلاش در راستای تبلیغ و ترویج زکات نیز می‌تواند به نوعی ادای این واجب الهی باشد.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بر فراگیر کردن و جاری شدن فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و افزود: ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ موجب تحقق عدالت اجتماعی و ریشه‌کنی فقر و محرومیت می‌شود.
ماموستا خدایی بیان کرد: روحانیون و علمای دینی در ترویج فرهنگ زکات نقش مؤثری دارند و باید به فرهنگ‌سازی این فریضه مهم بپردازند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری پرداخت زکات را عاملی موثر در رونق اقتصاد و کمک به رفع محرومیت در جوامع اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: انجام واجبات دینی از سوی مسلمانان موجب پویا همیشگی این دین الهی می‌شود.

captcha