مداحان در ترویج سبک زندگی اسلامی نقش محوری دارند
کد خبر: 3338197
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

مداحان در ترویج سبک زندگی اسلامی نقش محوری دارند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه مداحان در ترویج سبک زندگی اسلامی نقش محوری دارند، گفت: مداح و ذاکر، عنوانی با فضیلت برای کسانی است که رسالت بزرگی در تبلیغ اهداف ائمه و سیره آنان دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد، حجت‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد روز گذشته، 11 مردادماه در جمع مداحان شهرستان گچساران با اشاره به اینکه مداحان در ترویج سبک زندگی اسلامی نقش محوری دارند، اظهار کرد: مداح و ذاکر، عنوانی با فضیلت برای کسانی است که رسالت بزرگی در تبلیغ اهداف ائمه و سیره آنان دارند.
وی با بیان اینکه مداحی اصولی دارد که اگر رعایت نشود ممکن است موجب انحراف شود، افزود: از جمله شرایط یک مداح، رعایت اصول و آداب مداحی، آشنایی با قرآن و ادعیه، مخاطب شناسی، شعرشناسی و شناخت آسیب‌های مداحی است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه مداح همچون معلم است که همه حرکات، ظواهر و طرز رفتارش مورد توجه است، از این رو باید بسیاری از اصول را رعایت کند، بیان کرد: مداحان علاوه بر ارتقاء سطح علمی و آموزشی خود مواظب حرکات و ظواهر خود باشند.
حجت‌الاسلام مرتضوی به منشور مداحی اشاره کرد و گفت: هر سخن ضعیف و سستى گفته نشود، هر معرفت بى‌‌فایده یا کم فایده‌‌اى، جاى معارف پر فایده را نگیرد، اقتضاى زمانه و نیاز مردم به معارف دینى، توجه شود، حادثه‌‌ عاشورا به صورت پیراسته بیان بشود، حقایق در آن جلوه کند و اضافاتى که احیاناً شنیده و خوانده شده است، کنار برود.
وی بیانات مقام معظم رهبری را برای مداحان راهگشا دانست و عنوان کرد: معظم‌له هر ساله در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) مطالب آموزنده‌ای را برای ارتقاء سطح علمی مداحان بیان می‌کنند و مداحان به این امر توجه ویژه داشته باشند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویر احمد تقوا را مهمترین اصل در وجود مداحان برشمرد و ابراز کرد: کسی که وارد این وادی می‌شود، اولین ویژگی‌ای که باید دارا باشد، داشتن تقواست، چراکه همه چیز در تقوا موجود است.
حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به پاره‌ای از آسیب‌ها در مداحی، یادآور شد: مداحان به همدیگر حسادت نورزند، مداح باید به شعرها توجه کند و تا جای که ممکن است آن را حفظ باشد، بحث مادیات را مطرح نکنند و در حقیقت این هنر را نفروشند.

captcha