طلب علم بدون معنویت، خدمت به شیطان است
کد خبر: 3336239
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

طلب علم بدون معنویت، خدمت به شیطان است

گروه اندیشه: مربی قرآن و کارشناس فرهنگی شهرستان زابل گفت: طلب علم بدون معنویت، خدمت به شیطان است، زیرا علم باید در خدمت دین و مخلوق خدا باشد، نه اینکه ابزاری برای حکمرانی بر مردم گردد که این نوع علم در اسلام نکوهش شده است.

مهدیه میر، مربی قرآن و کارشناس فرهنگی شهرستان زابل در گفت وگو با خبرگزاری بین ‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان وبلوچستان گفت: علم آموزی در همه ادیان سفارش شده است، لکن بدون تردید دین مبین اسلام بیش از هر آیین دیگری به علم بها داده و انسان‌ها را به تعلیم و تعلّم فراخوانده است.
وی در خصوص اهمیت فراگیری علم و دانش در اسلام اظهار کرد: ده‌ها آیه در قرآن کریم و صدها حدیث در مجموعه ارزشمند سخنان پیامبر اکرم(ص) واصحاب ایشان در زمینه بیان اهمیت علم، جایگاه، تعریف، اقسام، شرایط و مسائل علم و آموزش و نیز مذمت جهل و آثار آن آمده است.
میر افزود: از رسول خدا(ص) روایت شده است: «طالب علم را ملائکه از فرط محبت با بال‌هایشان احاطه می‌کنند»  و حضرت علی(ع) نیز می‎فرمایند: «اگر شخصی به من یک کلمه یاد بدهد من غلام او هستم.»
وی بیان کرد: طلب علم بدون معنویت، خدمت به شیطان است، زیرا علم باید در خدمت دین و مخلوق خدا باشد، نه اینکه ابزاری برای حکمرانی بر مردم گردد، و پیامبر خدا (ص) با نهی شدید از علم آموزی در جهتی غیر خدایی، می‌فرماید « مَن تَعَلَّمَ العِلمَ‏لِغَیرِ اللّه تَعالى فَلْیَتَبَوَّأْ مَقعَدَهُ مِن نارٍ»، هرکس دانش را برای غیر خدا بیاموزد، جایگاهش دوزخ باشد.
این کارشناس قرآنی افزود: همچنین خداوند متعال در آیه 9 سوره مبارکه زمر می‌فرماید: « قُل هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»، بگو آیا آن‌هایی که می‌دانند و آن‌هایی که نمی‌دانند مساویند؟ این تنها اندیشمندان هستند که متذکر می‌شوند.

captcha