فعالیت ۶۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در بردسکن
کد خبر: 3311677
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

فعالیت ۶۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در بردسکن

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن، تعداد کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد این شهرستان را بیش از ۶۰ کانون اعلام کرد و از راه اندازی ۲۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان خبر داد.

حسن مدرس‌مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اجرای برنامه های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در این شهرستان، گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، مؤسسه قرآنی شهید بیرجندی، موسسه قرآنی عترت کلاس‌های مختلف را در ایام تابستان برگزار می‌کنند.

مدرس‌مقدم، تعداد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد این شهرستان را بیش از 60 کانون اعلام کرد و از راه‌اندازی ۲۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: پیش بینی کردیم دو هزار نفر از جوانان و نوجوانان جذب کلاس های اوقات فراغت کانونهای فرهنگی هنری بردسکن شوند.

وی موازی‌کاری در انجام فعالیت‌های اوقات فراغت را یک فرصت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ستادهای اوقات فراغت بدون هیچ‌گونه اعتباری فعالیت می‌کنند، ما نباید بحث موازی‌کاری در کلاس‌های اوقات فراغت را یک تهدید بدانیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن اظهار کرد: در صورتی که امکانات و یا بودجه خاصی به ستادهای اوقات فراغت اختصاص پیدا کند، نیاز است برنامه‌ها با محوریت ستاد برگزار شود تا یک هماهنگی در برنامه‌ها وجود داشته باشد. 

وی، به استفاده از ظرفیت پارک‌ها در شب ‌ها برای نمایش فیلم و اجرای برنامه‌ های قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری‌ها باید با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برنامه‌ریزی لازم را برای پرکردن اوقات فراغت خانواده‌ها انجام دهند.

مدرس مقدم همچنین با تأکید بر استفاده از مربیان توانمند و با تجربه و دارای تخصص در  کلاس‌های اوقات فراغت، اظهار کرد: فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد از اول تیرماه آغاز و تا اواسط شهریورماه ادامه خواهد داشت.

captcha