رشد ۳ برابری آمار پرداخت زکات درشهرستان خاش
کد خبر: 3307955
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

رشد ۳ برابری آمار پرداخت زکات درشهرستان خاش

گروه اجتماعی: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خاش گفت: عملکرد زکات در نیمه دوم سال 93 در شهرستان خاش حدود ۷۰۰ میلیون ریال بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال قبل سه برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین ‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان و بلوچستان، منصور ایرندگانی ، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خاش دیروز، 4 خردادماه در همایش ترویج فرهنگ زکات که با حضور علما و مسئولین بومی در شهرستان خاش برگزار شد گفت: عملکرد زکات در نیمه دوم سال 93 در شهرستان خاش حدود 700 میلیون ریال بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال قبل سه برابر رشد داشته است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خاش گفت: پرداخت زکات یکی از مهم ترین و مؤکدترین واجبات دینی است که آثار اجتماعی و اقتصادی زیادی در جامعه اسلامی به دنبال دارد.
وی بیان کرد : اگر با برنامه‌ریزی صحیح این فریضه الهی در جامعه اجرا و نهادینه شود، بخش مهمی از مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی رفع خواهد شد.
ایرندگانی افزود: با توسعه تشکل‌ های مردمی از جمله شبکه ‌های نیکوکاری که به همت این نهاد ایجاد شده است باید بستر را برای ترویج هر چه بیشتر این فریضه الهی مهیا کرد.

captcha