زکات سبب تعدیل فاصله بین طبقات اجتماعی می‌شود
کد خبر: 3307886
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

زکات سبب تعدیل فاصله بین طبقات اجتماعی می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش گفت: زکات یک واجب شرعی است که علاوه بر آثار اخروی سبب تعدیل فاصله بین طبقات مرفه و محروم جامعه نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌ المللی قرآن (ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت ‌الاسلام جواد حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش دیروز، 4 خردادماه در همایش ترویج فرهنگ زکات که با حضور علما و مسئولین بومی در شهرستان خاش برگزار شد گفت: زکات یک واجب شرعی است که علاوه بر آثار اخروی سبب تعدیل فاصله بین طبقات مرفه و محروم جامعه نیز می‌شود.

امام جمعه موقت شهرستان خاش گفت: احکام و فرائض دینی از جمله خمس، زکات، حجاب و غیره دارای حکمت است و در صورتی که به درستی به آنان عمل شود، برکات و آثار سازنده آن ها در جامعه مشهود خواهد بود. زکات نه تنها فرد زکات دهنده را دچار مشکل نمی کند، بلکه موجب افزونی خیر و برکت در زندگی فرد می شود و علاوه بر آن، فقر و تنگدستی و سایر معضلات که ناشی از وجود فقر در جامعه است از بین می رود.

وی همچنین بیان کرد: هر جامعه ‌اى داراى تعدادی افراد ناتوان، از کار افتاده، بى‌سرپرست، معلول و امثالهم است که باید مورد حمایت قرار گیرند، همچنین براى برخی امور در روستاهای محروم نیاز به مشارکت مردم مبتنی بر پرداخت زکات است.
 

captcha