ششمین پاتوق‌ اصحاب هنر و رسانه‌ خراسان رضوی در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3307782
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

ششمین پاتوق‌ اصحاب هنر و رسانه‌ خراسان رضوی در مشهد برگزار شد

گروه هنر: نشست ششمین پاتوق‌ اصحاب هنر و رسانه‌ خراسان رضوی با عنوان «هنر نمکین» با حضور مسعود ده‌‌نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون شب گذشته در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ششمین پاتوق‌ اصحاب هنر و رسانه‌ خراسان رضوی با عنوان «هنر نمکین»، شامگاه چهارم خردادماه در محل سالن اجتماعات ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی در مشهد برگزارشد.

در این نشست مسعود ده‌نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه هنرمند آینه تجلی نفس رحمانی یا شیطانی است، بیان کرد: هنرمند باید بداند چه نفسی را می‌خواهد تجلی دهد، بر این اساس اگر مشاهده کرد نفس رحمانی را انعکاس داده است، بداند که آینه دل خود را صیقل داده و خودش به نفس رحمانی رسیده است.

ده‌نمکی با اشاره به اینکه شهید آوینی آثاری خلق کرده که هیچکس نتوانسته شبیه او خلق کند، ابراز کرد: حتی برخی افراد نمی‌توانند از شهید آوینی تقلید کرده و مانند او عمل کنند زیرا شهید آوینی از عمق وجود خویش به آنچه انجام می‌داد، اعتقاد داشت.

وی با تأکید بر اینکه تا خود را نسازیم گفتار ما یک گفتمان انقلابی محسوب نمی‌شود، گفت: اگر اعتقاد قلبی به اثر خود  داشته باشیم، آن اثر ماندگار و تأثیرگذار خواهد شد، بر این اساس خلوص در عمل، مهم‌ترین نکته در جذب مخاطب محسوب می‌شود.

این کارگردان سینما با بیان اینکه اقتصاد نقش مهمی در آثار هنری دارد، عنوان کرد: نظام باید از تشکل‌های مردم نهاد و هنرمندان حمایت کند، در عین حال هنرمند نباید انتظار کمک از دولت را داشته باشد بلکه قبل از کمک دولت باید از خدا کمک بخواهد.

در ادامه نشست، حجت‌الاسلام حسین ابراهیم، نویسنده و فعال رسانه‌ای اظهار کرد: باید احکام شعر را جزو بهترین احکام در رسانه‌ها دانست و با اشاره به اینکه اهالی رسانه باید مخاطبان خود را بشناسند و همگام با مخاطبان خود اثری را خلق کنند، بیان کرد: کارکردن در رسانه اسلامی باید طبق قوانین و مقررات و در چهارچوب دین باشد.

این فعال رسانه با بیان اینکه هنرمند در درجه اول باید متعهد باشد و هدف خود را از خلق اثری هنری مشخص کند، ادامه داد: فرد با ایمان برای انتخاب سوژه‌های موردنظر خود و اثرگذاری آن بر مخاطب از خداوند الهام می‌گیرد.

در بخش دیگر ششمین پاتوق اصحاب هنر و رسانه استان، از محمود آزادنیا، محسن اسدی و علیرضا پاکدل سه تن از کارتونیست‌های جوان و خلاق مشهدی که در حوزه مقاومت حائز رتبه‌های بین‌المللی و ملی شده‌اند، توسط مسعود ده‌نمکی و جمعی از مسئولان حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد.

captcha