افزایش ۸۰ درصدی پرداخت زکات در پلدشت آذربایجان غربی طی سال ۹۳
کد خبر: 3286439
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

افزایش ۸۰ درصدی پرداخت زکات در پلدشت آذربایجان غربی طی سال ۹۳

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد شهرستان پلدشت آذربایجان غربی گفت: پرداخت زکات در این شهرستان در سال ۹۳ پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از کمیته امداد استان، میزان زکات جمع‌آوری شده در شهرستان پلدشت طی سال 93، از 80 درصد افزایش برخوردار بوده است.

محرم آقاپور، مدیر کمیته امداد این شهرستان گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده در شهرستان پلدشت طی سال 93، مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال بود که این رقم در مقایسه با سال ما قبل آن ، از افزایش 80 درصدی برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: بخش عمده زکات جمع‌آوری شده در رسیدگی به وضعیت مالی و معیشتی فقرا هزینه شده و مابقی نیز برای اجرای طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه شامل ساخت و تعمیر مساجد، حسینیه‌ها و غسالخانه‌ها در مناطق محروم روستایی اختصاص یافت.

آقاپور با اعلام این نکته که در سال 93 عوامل زکات، فعالیت‌های مضاعفی را در ترویج و جمع‌آوری زکات انجام دادند اظهار امیدورای کرد و گفت: در سال جدید نیز این فعالیت‌ها در سطح گسترده‌ای انجام پذیرد تا محرومین این شهرستان بتوانند از برکات آن بیش از پیش برخوردار شوند.

captcha