خانه زکات در سروآباد احداث می‌شود
کد خبر: 3274555
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

خانه زکات در سروآباد احداث می‌شود

گروه اجتماعی: فرماندار سروآباد از احداث خانه زکات در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان خبر داد و از عملکرد کمیته امداد در زمینه جمع‌آوری زکات قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، روحانی، فرماندار شهرستان سروآباد امروز، 19 اردیبهشت ماه در جلسه شورای زکات این شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد کمیته امداد در زمینه جمع‌آوری زکات، اظهار کرد: پرداخت زکات در جامعه نابرابری و فاصله طبقاتی را از بین می‌برد.
وی بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: این مهم باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در سطح مدارس و روستاها توسط معلمین و امامان جمعه و جماعت و همچنین دهیاران و شوراهای اسلامی دنبال شود.
فرماندار سروآباد از احداث خانه زکات به منظور تقویت و احیای این فرض الهی در این شهرستان خبر داد و گفت: احداث خانه زکات را در شورای برنامه ریزی شهرستان مصوب کردیم و پیگیری لازم در رابطه به  تأمین اعتبار مورد نیاز به عمل خواهد آمد.
روحانی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه با حرکت‌ها مطلوب و مدیریت بسیار خوب کمیته امداد در زمینه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات شاهد ترویج بیش از پیش از فرهنگ پرداخت زکات در این شهرستان هستیم.
ماموستا سجادی، امام جمعه سروآباد در ادامه جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) بهترین مکان برای جمع‌آوری زکات است.
وی با اشاره به اهمیت وجایگاه زکات در دین مبین اسلام اظهار کرد: بنا به تأکید آیات قرآن کریم مبنی بر پرداخت زکات، وظیفه هر مسلمانی است که مثل سایر فرایض دینی در ادای زکات نیز کوتاهی نکند.
ماموستا سجادی بیان کرد: جمع‌آوری زکات به کمیته امداد امام (ره) محول شده، لذا با توجه به عملکرد مناسب این نهاد در انجام رسالت‌هایش در طول دوران ارائه خدمات صادقانه به جامعه هدفش بدون شک این نهاد انقلابی بهترین مکان برای جمع‌آوری زکات است.
امام جمعه سروآباد در پایان یادآور شد: از این رو باید همگی ما در هر پست و مقامی در راستای مساعدت و همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) در تشویق و ترغیب مردم برای ادای این امر الهی باید تلاش کنیم.

captcha