حضور ۳۴۰ ناشر در دهمین نمایشگاه کتاب قم
کد خبر: 2861932
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

حضور ۳۴۰ ناشر در دهمین نمایشگاه کتاب قم

گروه اجتماعی: رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌‌فروشان قم گفت: هر ساله ۲۴۰ تا ۲۵۰ ناشر در نمایشگاه استان شرکت می‌کردند اما امسال ‌استقبال چشمگیری ‌به‌وجود آمد و تعداد ناشران به ۳۴۰ افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حمید خرمی، رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌‌فروشان قم پیش از ظهر امروز، 28 بهمن در نشست خبری که درباره نحوه برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب استان قم در اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی قم برگزار شد، عنوان کرد: این نمایشگاه سی‌ام بهمن‌ ماه با حضور ‌علی لاریجانی در مجتمع ناشران قم افتتاح خواهد شد.

وی با تشکر از مدیرکل و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ابراز داشت: با توجه به بودجه فرهنگی کشور، اگر رایزنی‌های حجت‌الاسلام ایزدپناه با وزارت فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی نبود وضعیت برپایی دو نمایشگاه استان قم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و پیگیری‌های ایشان باعث برپایی دهمین نمایشگاه کتاب در استان شد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌ فروشان استان قم یادآور شد: با توجه به وجود حوزه‌های علمیه و مراکز علمی در شهر مقدس قم وظیفه داریم هر ساله 2 تا 3 نمایشگاه کتاب دائر کنیم.

خرمی مسئول برگزاری نمایشگاه را اداره کل ارشاد اسلامی استان و مجری آن را اتحادیه ناشران و کتاب‌ فروشان قم عنوان کرد و افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، کانون پرورش فکری کودکان و اداره کل آموزش و پرورش قم همکاری خوبی برای برپایی این نمایشگاه داشته‌اند.

وی تصریح کرد: ناشران در بخش‌های کتب عمومی، آموزشی و کودک و نوجوان در 15 هزار متر فضای مجتمع ناشران قم در 5 طبقه فعالیت خواهند داشت که قسمت کود‌ک‌ و نوجوان در طبقه زیرزمین خواهد بود.

مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب قم با بیان اینکه 40 ناشر در بخش کودک و نوجوان با بیش از 10 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه فعالیت خواهند کرد اظهار کرد: در بخش کودک برنامه‌های جذابی از قبیل ایستگاه نقاشی، قصه‌گویی، برنامه زنده، نجوم و مسابقه کتاب‌خوانی با اهدای جوایز تدارک دیده شده است.

خرمی با بیان اینکه بیشتر ناشران غیر بومی نمایشگاه از استان تهران هستند گفت: هر ساله 240 تا 250 ناشر در نمایشگاه استان شرکت می‌کردند اما امسال با استقبال چشمگیری که بوجود آمد و تعداد ناشران به 340 افزایش یافت که این تعداد برای استان قم بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: امسال 211 غرفه با 129 نمایندگی و بیش از 50 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌ فروشان قم یادآور شد: همانند نمایشگاه سال گذشته 500 میلیون تومان بن‌کارت کتاب با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک صادرات توزیع خواهد شد که از این مبلغ 100 میلیون تومان به عنوان یارانه بن‌کارت به مردم پرداخت می‌شود.

خرمی اضافه کرد: بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌توانند با پرداخت 40 هزار تومان، بن‌کارت کتاب را به مبلغ 50 هزار تومان دریافت کنند.

وی در خصوص مشکلات برگزاری نمایشگاه کتاب در 9 دوره اخیر در قم عنوان کرد: بزرگترین مسئله و دغدغه هر ساله ما، فضای کوچک نمایشگاهی در شهر قم است چون در مجتمع ناشران نمی‌توانیم پذیرای تمام ناشران متقاضی باشیم.

دهمین نمایشگاه کتاب استان قم از یکم تا هشتم اسفندماه از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و 16 تا 21 در مجمتع ناشران واقع در خیابان معلم برپا خواهد بود.

captcha