بخش زیارت شبکه خراسان رضوی آغاز به کار می‌کند
کد خبر: 2812532
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۸
امروز؛

بخش زیارت شبکه خراسان رضوی آغاز به کار می‌کند

گروه هنر: بخش زیارت شبکه استانی خراسان رضوی صبح امروز در مشهد آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیین رونمایی از آثار فاخر تلویزیون و بخش زیارت شبکه استانی خراسان رضوی شب گذشته، 15 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی نهاوندی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی رضوان مشهد برگزار شد.

در ابتدای مراسم، حجت‌الاسلام علی نهاوندی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی تحول انقلاب را فرآیندی بیرونی و درونی دانست و بیان کرد: انقلاب به معنای تحول و دگرگونی از دو فرآیند بیرونی و درونی قابل بررسی است که در این زمینه امام(ره) با انقلاب، تحول، نگرش، تمایلات و جوشش درونی آحاد مردم جامعه را بیدار کرد.

حجت‌الاسلام نهاوندی بیداری درونی را سرآغاز تحول در انقلاب دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره) با تکیه بر مکتب اسلامی، ارزش‌های انقلاب را پرورش داد به گونه‌ای که گفتمان امروز بر اساس ابزار و شبکه‌های هنری برای جذب جوانان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد بخش زیارت تقویت فرهنگ زیارت در جامعه است، ابراز کرد: بخش زیارت با جامعه مخاطب 25 میلیون زائر و مجاور ساعت 10:30 روز 16 بهمن‌ماه به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی، با بیان اینکه مرحله اول تغییر لوگوی شبکه زیارت به پایان رسیده است، عنوان کرد: دومین اقدام رونمایی از 45 اثر فاخر از تولیدات خراسان رضوی است که تاکنون 400 دقیقه از تولیدات آن آماده شده و تا پایان سال 900 دقیقه دیگر تحویل داده می‌شود.

در ادامه مراسم حسین خراسانی یکی از هنرمندان موسیقی کاپلا، قطعه‌ای زنده را با موضوع زیارت اجرا کرد و سپس علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: صدا و سیما همیشه و همه جا یاری دهنده بوده است و زمانی که امام راحل(ره) می‌خواستند به ایران بازگردند و راه‌ها بسته بود، همین سازمان با انعکاس خبری کامل و مستقیم توانست رسالت خود را به خوبی نشان دهد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیمایی همراه با ارزش‌های مردمی و متکی به انقلاب و ارزش‌های دینی است لذا بر همین اساس توانسته نقطه تعاملی و ارزشی بین مردم برقرار کند.

وی، با بیان اینکه شبکه ملی زیارت به دلیل سیاست های اجتماعی، تجمیع و دلایل فلسفی به شبکه‌ای مستقل تبدیل نشده است، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی انجام شد تا شبکه ملی زیارت در استان ایجاد شود اما سیاست انقباض، تجمیع و بعضی دلایل فلسفی موجب شد تنها بخشی از برنامه‌های شبکه رضوی به موضوع زیارت بپردازد.

رشیدیان دنیای امروز را جنگ رسانه‌ها دانست و عنوان کرد: توجه به محتوای فرهنگی و نیاز مخاطبان در ساخت برنامه‌های صدا و سیما نقش مهمی دارد زیرا می‌توان با ساخت و تولید برنامه‌هایی فاخر جلوی هدف دشمن که بر روی ارزش‌های مردم و نظام سرمایه‌گذاری کرده است را گرفت.

وی پخش زنده مراسم‌های حرم مطهر رضوی را یکی از انتظارات مردم استان‌های دیگر دانست و بیان کرد: امیدواریم صدا و سیمای کشوری زمان ویژه‌ای به پخش زنده مراسم از حرم مطهر رضوی برای تحقق این هدف قرار دهد.

آیین رونمایی از پروژه‌های تولیدی صدا و سیمای خراسان رضوی از بخش‌های دیگر این مراسم بود که با حضور معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما، استاندار خراسان رضوی و مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی و علمایی از جامعه اهل تسنن و تشیع تربت‌جام به دلیل حفظ انسجام و وحدت بین شیعه و سنی و مبارزه علیه گروه‌های تکفیری صورت گرفت.

حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما در ادامه این مراسم یکی از محوری‌ترین و اساسی‌ترین شعارهای انقلاب را استقلال دانست و اظهار کرد: استقلال در بخش‌های مختلف نمود عینی دارد زیرا یکی از موضوعات محوری در عصر امروز که در دنیای جنگ نرم و رسانه‌ای به سر می‌بریم، استقلال رسانه‌ای است که باید دستاوردهای انقلاب در این زمینه نهادینه شود.

وی ادامه داد: رسانه‌ها با نفوذ خود توانستند همه شئونات زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهند بنابراین اگر نتوانیم در این بخش به استقلال دست یابیم، دچار مشکلات و چالش‌های بزرگی خواهیم شد.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم، با اشاره به اینکه برای پخش برنامه‌های شبکه خراسان رضوی در سراسر کشور نیازمند تکنولوژی هستیم، بیان کرد: با وجود انحصاری که استکبار جهانی به وجود آورد و باتوجه به سختی‌های موجود وابستگی به تکنولوژی غرب ما دچار مشکلاتی شده ایم.

وی با بیان اینکه امروزه رسانه‌های استانی به خوبی می‌توانند پشتیبان شبکه‌های ملی در مواقع ضروری باشند، ابراز کرد: ما در زمینه تکنولوژی به استقلال نسبی دست یافته‌ایم این در حالی است که طی دو دهه گذشته برای دستیابی به برنامه‌های رسانه‌ای باید از غرب کمک می‌گرفتیم اما امروزه به کمک نیروهای جوان و خلاق توانستیم فرستنده‌های ماهواره‌ای به فضا بفرستیم.

captcha