پرداخت زکات موجب تزکیه نفس می‌شود
کد خبر: 2738839
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

پرداخت زکات موجب تزکیه نفس می‌شود

گروه اجتماعی: امام جمعه سنندج با اشاره به اثرات مثبت پرداخت زکات در جامعه اسلامی گفت: پرداخت زکات موجب تزکیه نفس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج شام‌گاه 30 دی‌ماه در دومین جلسه دبیرخانه شورای زکات استان کردستان اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از امور ضروری بوده که بر مسلمانان واجب است.

وی افزود: خانه‌ای که زکات آن پرداخت شود پاک است و همچنین، پرداخت زکات موجب تزکیه نفس می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امامان جماعت در ترویج فرهنگ زکات نقش مؤثری دارند و باید به فرهنگ‌سازی این فریضه مهم بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 بار در قرآن کریم به امر پرداخت زکات اشاره شده است، اعلام کرد: باید در ماه مبارک رمضان و فصل برداشت محصولات زارعی این فریضه مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا خدایی در پایان یادآور شد: دشمنان اسلام سعی دارند با مکر و حیله، پیروی از امورات و فرامین اسلامی را میان مسلمانان کمرنگ کنند که در این زمینه مسلمانان باید بسیار هوشیار باشند.

امام جمعه شهرستان دیواندره نیز در این جلسه طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: در 9 ماهه امسال یک میلیارد و 800 میلیون تومان زکات در شهرستان دیواندره جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت بیش از 319 میلیون تومان زکات فطریه در این شهرستان جمع آوری شده است، افزود: همچنین برای احداث سه خانه عالم نیز 337 میلیون و 200 هزار تومان از محل زکات هزینه شده است.

ماموستاحسنی به احداث چهار مسجد با اعتباری بالغ بر 416 میلیون و 500 هزار تومان اشاره و بیان کرد: 360 میلیون تومان نیز از محل زکات صرف تعمیر و مرمت 12 مسجد این شهرستان شد.

همچنین، امام جمعه شهرستان سقز نیز در مراسم به جمع‌آوری دو میلیارد تومان زکات در سال جاری در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: زکات یکی از اصول اسلامی و از ارکان دین اسلام است.

وی یادآور شد: یکی از فضایل پرداخت زکات این است که فرد، مستحق رحمت خداوند می شود و اگر در جهت کسب رضای الهی صورت گیرد ثواب مضاعف دارد.

captcha