پرداخت زکات زمینه‌ساز ایجاد توازن اقتصادی در جامعه است
کد خبر: 2722669
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸

پرداخت زکات زمینه‌ساز ایجاد توازن اقتصادی در جامعه است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان بانه گفت: پرداخت زکات ضمن ریشه‌کنی فقر، توازن اقتصادی در جامعه را تحقق می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالله حیدری، امام جمعه شهرستان بانه امروز، 27 دی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، اظهار کرد: پرداخت زکات موجب توازن اقتصادی در جامعه می‌شود و ریشه‌های فقر را از بین خواهد برد.
وی افزود: رفع مشکلات نیازمندان و اقشار محروم جامعه و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه از محل جمع‌آوری زکات از جمله اقداماتی است که طی سال‌های اخیر به صورت ویژه در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.
امام جمعه شهرستان بانه با یادآوری اینکه در گذشته مردم به صورت‌های مختلف زکات خود را پرداخت می‌کردند، اعلام کرد: مدیریت چندانی در این زمینه وجود نداشت و همین عدم مدیریت صحیح در این حوزه موجب می‌شد این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی نرسد.
وی پرداخت و هزینه‌کرد زکات از یک کانال مشخص، کمک خیرین جامعه را به دست نیازمندان واقعی می‌رساند، بیان کرد: احیا و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات از اقداماتی است که کمیته امداد در راستای آن همت گماشته است.
ماموستا حیدری ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بسیاری از مشکلات نیازمندان در جامعه مرتفع شده و بسترهای لازم نیز برای توانمندسازی نیازمندان فراهم شده است.
وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت عاملان زکات به منظور تبیین اهمیت و تأثیرات احیای این فریضه الهی بین مردم نقش مهمی در تقویت و توسعه این مهم در سطح استان ایفا کرده است.
امام جمعه بانه یادآور شد: اهتمام ویژه روحانیون این شهرستان برای افزایش مشارکت و حمایت مردم و نیز نهادینه‌کردن فرهنگ پرداخت زکات قابل تقدیر است.

captcha