پرداخت بیش از 8 میلیارد ریال زکات توسط خیران شیرازی
کد خبر: 2701898
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت؛

پرداخت بیش از 8 میلیارد ریال زکات توسط خیران شیرازی

گروه اجتماعی: روستائیان، کشاورزان و خیران شیراز از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 8 میلیارد ریال زکات جهت کمک به نیازمندان جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مرآت رسولی، مدیر کمیته امداد شهرستان شیراز امروز، 22 دی در جمع خبرنگاران، کمیته امداد را بهترین راه ارتباطی رساندن زکات به دست محرومین واقعی دانست و افزود: از ابتدای سال 1393 تاکنون  توسط 3400 نفر زکات دهنده نیکوکار مبلغ 8 میلیارد  و 81 میلیون ریال جمع‌آوری و جهت کمک به نیازمندان به این نهاد هدیه شد.
وی افزود: از مبلغ یاد شده بیش از 3 میلیارد و 777  میلیون ریال شامل زکات واجب  خالص  و بیش از 4 میلیارد و303  میلیون ریال زکات مستحبی مربوط می‌شود.
رسولی ادامه داد: در حال حاضر این شهرستان با استفاده از 140 رابط افتخاری و عامل زکات در روستاها و دهستانها و وجود 35 نفر مبلغ روحانی اقدام به نشر و تبلیغ این واجب فراموش شده می‌کند.
این مقام مسئول عنوان کرد: شهرستان شیراز در حال حاضر دارای 164 روستاست که 100 روستای آن دارای اقلام مشمول زکات هستند.
وی در ادامه با اشاره به مصارف زکات ابراز کرد: مصارف زکات علاوه بر کمک به ازدواج، اشتغال، تحصیل، پوشاک، اطعام، مسکن و درمان نیازمندان در اموراتی همچون ساخت مدرسه، مسجد، حسینیه و غیره محل جغرافیایی زکات‌دهندگان هزینه می‌شود.

captcha