تولید علم مبتنی بر دین، از نتایج اوج وحدت مسلمانان است
کد خبر: 2681879
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷

تولید علم مبتنی بر دین، از نتایج اوج وحدت مسلمانان است

گروه سیاسی: امام جمعه خرمدره، بازگشت کشورهای اسلامی به روزهای اوج خود را مهم‌ترین نتیجه وحدت شیعه و سنی دانست و گفت: اگر مسلمانان باهم متحد شوند، می‌توانند تولید علم مبتنی بر دین را افزایش داده و به تبلیغ دین اسلام در سطح جهان بپردازند.

حجت‌الاسلام سید‌علی حسینی، امام جمعه خرمدره در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با تأکید بر ضرورت مطالعه در سبک رندگی پیامبر اسلام(ص)، اظهار کرد: وقتی به سبک رندگی و سیره عملی پیامبر اکرم(ص) می‌نگریم، مشاهده می‌کنیم که ایشان همواره سعی می‌کردند تا همه مسلمانان را زیر چتر حمایت خود قرار داده و باهم متحد کنند و با دشمنان نیز مدارا می‌کردند.
وی با بیان این‌که مسلمانان مشترکات فراوانی از جمله خدا، پیامبر، قبله و قرآن واحد دارند، اظهار کرد: تمسک به مشترکات از مهم‌ترین راهکارهای تقویت وحدت در جوامع اسلامی است و مسلمانان نباید با انگشت گذاشتن بر روی اختلافات جزئی، با دستان خود اسباب تفرقه را برای دشمن فراهم کنند.
امام جمعه خرمدره یادآور شد: وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌تواند بهترین نقطه برای وحدت مسلمانان باشد، چراکه همه مسلمانان به ایشان اعتقادی عمیق دارند و از راه و روش ایشان در زندگی خود بهره می‌گیرند.

هدف دشمنان اسلام، ریشه به تیشه مسلمانان زدن است
حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که هدف دشمنان اسلام، ریشه به تیشه مسلمانان زدن است، ابراز کرد: دشمنان از تمام ظرفیت‌های خود در راستای ضربه زدن به مسلمانان استفاده می‌کنند و در این راستا نیز از سلاح تفرقه‌افکنی بهره می‌گیرند، زیرا به خوبی به این نکته واقف هستند که اگر شیعیان و اهل تسنن سراسر جهان با یکدیگر متحد شوند، به قدرتی شکست‌ناپذیر تبدیل می‌شوند که کسی را یارای مقابله با آن نیست.
وی با تأکید بر این‌که مسلمانان باید هوشیاری خود را در برابر توطئه‌های دشمنان حفظ کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اکثر ذخایر انرژی جهان در دست مسلمانان است، دشمنان همواره به این ذخایر چشم دارند و با بهره‌گیری از جهل و نادانی، احساسات قوم‌گرایانه و ناسیونالیستی برخی، در صدد ضربه زدن به مسلمانان هستند، از این‌رو از گروه‌های تروریستی منطقه حمایت کرده و به آنها بال و پر می‌دهند.
این کارشناس مسائل مذهبی در پایان، بازگشت کشورهای اسلامی به روزهای اوج خود را مهم‌ترین نتیجه وحدت شیعه و سنی دانست و تصریح کرد: اگر مسلمانان باهم متحد شوند، می‌توانند تولید علم مبتنی بر دین را افزایش داده و به تبلیغ دین اسلام در سطح جهان بپردازند.

captcha