اقامه نماز از افزایش منکرات در جامعه اسلامی جلوگیری می‌کند
کد خبر: 2645803
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳

اقامه نماز از افزایش منکرات در جامعه اسلامی جلوگیری می‌کند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اقامه نماز از افزایش فحشا و منکرات در جامعه اسلامی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ‌حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان دیروز، هفتم دی ماه در مراسم رونمایی از کتاب «تعالی فرهنگی مسجد و نماز» در سنندج، اظهار کرد: مسجد و نماز دو مقوله بسیار مهم هستند که در دین اسلام از ارزش و جایگاه والایی برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه آبادانی و عمران مساجد به حضور نمازگزاران بستگی دارد، افزود: کسانی دارای ایمان به خدا و اعتقاد به قیامت باشند به اقامه نماز می پردازند و می توانند با نماز جماعت خودشان به مساجد رونق ببخشند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره اینکه حضور در مسجد و نماز جماعت باعث هدایت و رشد جامعه می شود، ادامه داد: اقامه نماز از افزایش فحشا و منکرات در جامعه اسلامی جلوگیری می‌کند.
وی در ادامه به لزوم پرداخت زکات اشاره و عنوان کرد: می‌توان با پرداخت زکات نیز مساجد را بازسازی و احداث کرد و بسیاری از هزینه‌های دولت را که کاهش داد.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: طی چند سال اخیر 50 درصد از پرداخت زکات استان را به فقرا و نیازمندان محل جمع‌آوری زکات اختصاص داده‌ایم و 50 درصد دیگر را نیز صرف مساجد استان کرده‌ایم.
وی با اشاره به تعداد مساجد کشور بیان کرد: از 70 هزار مسجد کشور بیش از دو هزار مسجد آن در استان کردستان وجود دارد. 
نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: مسجد علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت خداوند است، می تواند محلی نیز برای پرداختن به مسایل اقتصادی از جمله زکات، مسایل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باشد.
وی عنوان کرد: در گذشته نیز در محل بازارها، مساجد را بنا کرده بودند و به مسایل دینی و شرعی مردم پاسخ داده می‌شد و برنامه‌های فرهنگی و کلاس‌های قرآن و تفسیر نیز برگزار می‌شد.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در ادامه به چاپ کتاب «تعالی فرهنگی مسجد و نماز» اشاره کرد و افزود: چاپ این کتاب اقدام بسیار ارزشمندی بود و طرح‌هایی که در آن عنوان شده در مساجد می‌تواند اجرایی شود.
وی در پایان ضمن تقدیر از حوزه هنری کردستان، ستاد اقامه نماز استان و نویسنده کتاب، یادآور شد: امیدوارم برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گیرد که راهکارهای مطرح شده در این کتاب در مساجد اجرایی شود و شاهد رونق بیش از پیش مساجد استان باشیم.

captcha