انحرافات؛ عامل دلزدگی جوانان از مراسم عزاداری
کد خبر: 2620593
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی محلات بیان کرد:

انحرافات؛ عامل دلزدگی جوانان از مراسم عزاداری

گروه اجتماعی: انحرافاتی که در حال حاضر ‌میان برخی از هیئت‌های مذهبی دیده می‌شود شاید در کوتاه‌مدت به سبب ایجاد شور و هیجان، جوانان را به‌سمت این مجالس جذب کند؛ ولی در بلندمدت موجب سرخوردگی و دلزدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس کاظمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی محلات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: مراسم مذهبی بیشتر در معرض خرافه و انحراف قرار می‌گیرد چراکه دشمنان اسلام به‌ویژه استکبار جهانی به‌خوبی متوجه شده‌اند که مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) عامل رشد و شکوفایی انسانیت است.

وی اظهار کرد: مکتب حسینی به همه انسان‌ها درس عزت، آزادگی، ایثار، فداکاری و ایستادگی ر مقابل زورگویان و جباران می‌آموزد و از آنجایی که این آموزه‌های الهی با منافع و مقاصد دنیاطلبانه دشمنان دین در تضاد است؛ لذا برای مبارزه با این مکتب انسان‌ساز ازفرصت‌های عزداری سوء‌استفاده کرده و آن را به چالش و انحراف می‌کشند.

حجت‌الاسلام‌ کاظمی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان نمی‌توانند اساس و ریشه مراسم مذهبی را از بین ببرند؛ لیکن سعی می‌کنند تا این مجالس را به انحراف بکشند و با ایجاد خرافه و تحریف در عزاداری‌ها از سازندگی آن جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با این تحریفات زدودن انحرافات از این مجالس است، عنوان کرد: توجه به هدف و فلسفه قیام عاشورا در هیئات مذهبی و توجه ویژه به معرفت و شناخت هدف اهل بیت(ع) می‌تواند از این آسیب‌ها جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام کاظمی بیان کرد: اطلاع و آگاه‌سازی جوانان از خدعه و نیرنگ دشمنان و استکبار و تبلیغ و ترویج عزاداری صحیح می‌تواند در زدودن انحرافات از عزاداری‌ها بسیار مؤثر باشد.

وی با تأکید بر لزوم تربیت مبلغان دینی برجسته در‌خصوص آگاه‌سازی هرچه بیشتر مردم و به‌ویژه جوانان با آسیب‌های عزاداری، اضافه کرد: از سوی دیگر سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی موظف هستند که با تهیه کلیپی از آسیب‌های عزاداری و نحوه عزاداری صحیح و به نمایش‌ گذاشتن آن در نماز جمعه و همه مساجد شهری و روستایی در جهت ارتقاء بصیرت عموم افراد جامعه گام‌های ارزشمندی بردارند.

حجت‌الاسلام کاظمی ادامه داد: با توجه به تحقیقات و تجربیات آموزش و آگاهی‌بخشی به صورت بصری تأثیر بیشتری بر مخاطبان دارد؛ لیکن تهیه فیلم‌ها و کلیپ‌هایی که فرهنگ صحیح عزاداری را به مردم نشان دهد موجب می‌شود زمینه بسیاری از انحرافات از عزاداری‌ها برچیده شود.

این مقام مسئول در پایان، یادآور شد: وجود برخی از انحرافاتی که در حال حاضر ‌میان بعضی ار هیئت‌های مذهبی دیده می‌شود شاید در کوتاه‌مدت به سبب ایجاد شورو هیجان جوانان را به‌سمت این مجالس جذب کند؛ ولی به سبب اینکه هدف از عزاداری را نمی‌دانند در بلندمدت موجب سرخوردگی و دلزدگی آن‌ها می‌شود و استقبال کمتری از هیئات مذهبی خواهند داشت.

captcha