نفرات برگزيده جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) معرفی شدند
کد خبر: 2590304
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳

نفرات برگزيده جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) معرفی شدند

گروه فعاليت‌های قرآنی: نفرات برگزيده دوازدهمين جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) ويژه كاركنان و خدام حرم مطهر رضوی و خانواده‌های آن‌ها، معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، نفرات برگزيده دوازدهمين جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) ويژه كاركنان و خدام حرم مطهر رضوی و خانواده‌های آن‌ها، معرفی شدند.
در همين راستا علی‌اصغر حسين‌زاده، دبير اجرايی اختتاميه دوازدهمين جشنواره علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) ويژه كاركنان و خدام حرم مطهر رضوی و خانواده‌هايشان در گفت‌وگو با ایکنا با بيان اينكه مركز آموزش ضمن خدمت كاركنان حرم مطهر رضوی برای نخستين سال به عنوان مجری اين جشنواره وارد عمل شده است، اظهار كرد: تعداد كل ثبت ‌نام كنندگان در اين دوره از دوازدهمين جشنواره علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) به ۴۶۷۱ نفر رسيده كه در دو مقطع بالا 18 سال و زير 18 سال به رقابت با یکدیگر پرداختند.
وی با اشاره به تعداد شركت‌كنندگان در هر رشته ابراز كرد: فراخوان اين دوره از مسابقات از 9 الی 25 مردادماه ادامه داشت که مرحله نهایی آن 2 شهريورماه آغاز شد و 17 شهريورماه پايان یافت.
حسين‌زاده تصريح كرد: در مقاطع پيش دبستانی و دبستان، 79 نفر در رشته حفظ پنج جزء، 96 نفر در رشته رنگ‌آميزی، 152 نفر در رشته حفظ دو جزء، 174 نفر در رشته نقاشی، 73 نفر در رشته روخوانی، 146 نفر در رشته تصحيح‌خوانی نماز و 134 نفر در رشته دايرة‌المعارف شركت كردند.
معاون مركز آموزش ضمن خدمت كاركنان آستان قدس رضوی با اعلام تعداد شركت‌كنندگان در مقطع راهنمايی و دبيرستان، عنوان كرد: در بخش شفاهی رشته حفظ 24 جزء تعداد 22 نفر، روان‌خوانی جزء اول 42 نفر، تصحيح‌خوانی نماز 146 نفر، اذان 36 نفر، حفظ 30 جزء 11 نفر، قرائت تحقيق 2 نفر و ترتيل 19 نفر به رقابت با يكديگر پرداختند؛ همچنین در بخش كتبی مقطع راهنمايی و دبيرستان در رشته سيره و معارف رضوی، 285 شركت‌كننده و در رشته مفاهيم قرآنی 119 شركت‌كننده به رقابت با يكديگر پرداختند.
حسين‌زاده با بيان اينكه در بخش مجازی مقطع بزرگسالان در رشته سيره و معارف رضوی 1338 نفر شركت كردند، افزود: در بخش كتبی نيز در رشته مفاهيم قرآنی 1176 نفر اعم از خواهران و برادران در در مسابقات شركت كردند.
بر اساس اين گزارش در مقطع راهنمايی در رشته حفظ جزء 30 قرآن كريم فاطمه نهاردانی در بخش خواهران و اميرحسين مقدم در بخش برادران به عنوان نفرات اول معرفی شدند،‌ همچنين در رشته روانخوانی 5 جزء اول قرآن كريم در بخش بانوان حنانه يعقوبيان و در بخش آقايان محمدصادق علاقه‌مندان رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.
زهرا شرفيان در بخش تصحيح خوانی نماز بانوان در مقطع راهنمايی و عليرضا كريمی در بخش آقايان اين رشته به عنوان نفرات اول جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) اعلام شدند؛ همچنين در بخش اذان آقايان در مقطع راهنمايی، سيد محمدرضا خازنی و در بخش مفاهيم قرآنی بانوان در مقطع راهنمايی محدثه كيان‌كاش به مقام نخست دست يافتند.
در بخش سیره و معارف رضوی مقطع راهنمايی كه برای بانوان و آقايان در يك زمان اجرا شد،‌ محمدمهدی رمضانی مقام برتر اين رشته را در جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) كسب كرد.
‌زينب جعفرزاده در مقطع دبيرستان بانوان در رشته حفظ 30 جزء و علی الهی در بخش آقايان همين رشته به عنوان نفرات برتر شناخته شدند. در رشته قرائت تحقيق بانوان،‌ فاطمه اصلانی و در بخش آقايان اين رشته، سيدمحمد وزيری به عنوان نفرات برتر جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) ‌اعلام شده و در رشته قرائت ترتيل نيز سيده‌زهرا علمی در بخش بانوان و سيدمجتبی جوادی در بخش آقايان به مقام اول اين جشنواره دست يافتند.
رشته اذان مقطع تحصيلی دبيرستان نفر اول و دوم نداشت، در رشته مفاهيم قرآن كه برای بانوان و آقايان به صورت همزمان برگزار شد، هانيه جعفرزاده به عنوان نفر برتر انتخاب شد.
زينب حاجی‌زاده نفر اول جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) در رشته سيره و معارف رضوی مقطع دبيرستان در دو بخش بانوان و آقايان بود؛ در رشته حفظ 40 حديث بخش بزرگسالان، نیز نرگس جعفری و در رشته قرائت تحقيق آقايان، سجاد شريفی‌زاده به كسب مقام نخست اين جشنواره دست يافتند.
علی محمدی نفر اول رشته قرائت ترتيل آقايان و فاطمه پاكرو نفر اول همين رشته در بخش بانوان انتخاب شدند،‌ همچنين در رشته مفاهيم قرآنی بانوان نيز الهه ملك جعفريان به عنوان نفر اول اين جشنواره اعلام شد.
در رشته سيره و معارف رضوی بخش بزرگسالان كه برای بانوان و آقايان به صورت همزمان برگزار شد‌،‌ مجيد وفايی جهان به عنوان نفر برتر جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) انتخاب شد و در رشته پژوهش‌های قرآنی نيز آذر نوغانی به كسب مقام نخست اين جشنواره دست پيدا كرد.
در رشته قرائت تحقيق در بخش اساتيد و نخبگان نيز محمد يامی در بخش آقايان و مليحه اسحاقی‌ن‍ژاد در بخش بانوان به عنوان نفرات برتر جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) شناخته شدند.
یادآور می‌‌شود، اختتاميه دوازدهمين جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) ويژه كاركنان و خدام حرم مطهر رضوی و خانواده‌های آن‌ها، 24 شهریورماه در سالن همايش‌ها و نمايشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.
captcha