دستيابی به اقتصاد مقاومتی؛ هدف دانشگاه علوم پزشكی اهواز در هفته خوابگاه‌ها
کد خبر: 2524531
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶

دستيابی به اقتصاد مقاومتی؛ هدف دانشگاه علوم پزشكی اهواز در هفته خوابگاه‌ها

گروه اجتماعی: مدير امور دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز با تأكيد بر اينكه اقتصاد مقاومتی شعار نيست بلكه حقيقت است، بيان كرد: اقدامات عملی بسياری در زمینه دستيابی به اين مهم در خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خوزستان، شهرام افشار، مدير امور دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز در نشست خبری هفته خوابگاه‌ها كه امروز، 7 ارديبهشت‌ماه در معاونت فرهنگی و دانشجويی اين دانشگاه برگزار شد، با بيان اينكه هفته خوابگاه‌ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با محوريت اقتصاد مقاومتی از 7 تا 13 ارديبهشت‌ماه برگزار می‌شود، اظهار كرد: با توجه به بيانات مقام مظعم رهبری و فعاليت‌ها و تأكيدات ايشان بر مباحث اقتصادی اين محور برای اين هفته انتخاب شده است.
وی با تأكيد بر اينكه اقتصاد مقاومتی شعار نيست بلكه حقيقت است، بيان كرد: با توجه به هدف‌گذاری فرهنگی دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی اهواز فعاليت‌های تنظيم شده در خوابگاه‌ها و اماكن دانشجويی صورت می‌پذيرد.
افشار با اشاره به اينكه مديريت امور دانشجويی اين دانشگاه به 4 واحد اداری و رفاه اجتماعی،‌ تغذيه، خوابگاه‌ها و خدمات تقسيم می‌شود، بيان كرد: اين دانشگاه دارای 10 خوابگاه مجردی فعال شامل 6 خوابگاه دختران با ظرفيت 1800 دانشجو و 4 خوابگاه پسران با ظرفيت 970 دانشجو است. همچنين 1 خوابگاه متأهلی با 32 واحد و 3 خوابگاه خصوصی و خودگردان دارای 140 دانشجوی روزانه و شبانه از ديگر خوابگاه‌های دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی اهواز است.
وی گفت: به‌منظور توسعه و تجهيز خوابگاه‌ها در ترم آينده تحصيلی و در صورت تأمين اعتبار 2 خوابگاه دانشجويی با ظرفيت 400 نفر و 380 نفر برای مجردان و 1 خوابگاه متأهلی با 52 واحد در منطقه گلستان اهواز به بهره‌برداری خواهند رسيد.
مدير امور دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور به بيان برنامه‌های اين مديريت در هفته خوابگا‌ه‌ها پرداخت و گفت: زيباسازی فضای خوابگاه‌ها، توزيع فرم نظرسنجی تغذيه، بازديد مسئولان دانشگاه از خوابگاه‌ها و ترويج فرهنگ سنت حسنه وقف از جمله برنامه‌های اين هفته خواهد بود. بر اساس هماهنگی صورت گرفته با ستاد اقامه نماز استان، جمعه، 13 ارديبهشت‌ماه توسط خطيب نماز جمعه اهواز درباره سنت حسنه وقف و تشويق خيران به ساخت خوابگاه‌های دانشجويی با هدف ترويج اين سنت سخنرانی خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به محوريت هفته خوابگاه‌ها(اقتصاد مقاومتی) سعی بر آن شده است تا اين مهم در عمل به ظهور برسد، از اين رو به‌طور مثال در موضوع تغذيه دانشجويان مواد غذايی كه با افزايش قيمت مواجه بودند بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از دانشجويان با مواد غذايی ديگر جايگزين شده است. از ديگر سو نيز با نصب تابلوهای خازنی در خوابگاه‌ها مصرف انرژی به حد محسوسی كاهش يافته است.
در ادامه اين نشست سيدعليرضا نجف‌پور مقدم، مدير فرهنگی و امور فوق‌ برنامه دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز با بيان اينكه فلسفه نام‌گذاری هفته خوابگاه‌ها توجه ويژه به مسائل خوابگاهی‌ است‌، گفت: خوابگاه و مديريت بهتر، خوابگاه و امور فرهنگی، خوابگاه و شهر، خوابگاه و بهداشت فردی، خوابگاه و دانشجو،‌ خوابگاه و مشاوره و خوابگاه و ورزش اسامی روزهای هفته خوابگاه‌هاست.
وی ادامه داد: خوابگاه‌های دانشجويی دارای اماكن خاص فرهنگی، مانند نمازخانه، كتابخانه و سايت كامپيوتری هستند. از جمله اقداماتی كه در خوابگاه‌های دانشجويی انجام می‌شود شامل اقامه نمازهای روزانه به جماعت، مشاوره‌های مذهبی و برگزاری مسابقات مختلف در مناسبت‌های مذهبی است.
نجف‌پور مقدم به بيان برنامه‌های فرهنگی هفته خوابگاه‌ها پرداخت و بيان كرد: برگزاری مسابقه طنزنويسی، برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س)، مسابقه آشپزی، مسابقه كتابخوانی و برپايی نمايشگاه كتاب از جمله اين برنامه‌هاست. مسابقه كتابخوانی در اين هفته با محوريت استاد شهيد مرتضی مطهری و بر اساس كتاب پيرامون انقلاب اسلامی ايشان برگزار می‌شود تا تلفيقی از گراميداشت ياد استاد شهيد و هفته خوابگاه‌ها در خوابگاه‌های دانشجويی اهواز را داشته باشيم.
captcha