همدان 103 طلبه شهيد تقديم انقلاب اسلامی كرده است
کد خبر: 2016480
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۹

همدان 103 طلبه شهيد تقديم انقلاب اسلامی كرده است

سياسی و اجتماعی: مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه انصار الحسين(ع) همدان گفت: تعداد شهدای طلبه و روحانی همدان 103 شهيد است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه همدان، حجت‌الاسلام و المسلمين «محمد‌ولی رضوی‌راد» در نشست خبری روز چهارشنبه، 28 مهرماه به نحوه شكل‌گيری كنگره هشت هزار شهيد طی10سال گذشته در همدان اشاره و اظهاركرد: برای زنده نگهداشن ياد و نام شهدا بايد تلاش شود، چراكه انجام اين وظيفه كمتر از شهادت نيست.
وی با استناد به سيره اهل‌بيت(ع) در واقعه كربلا افزود: در واقعه جانسوز كربلا، امام سجاد‌(ع) و زينب كبری(س) مانع از آن شدند كه واقعه كربلا به فراموشی سپرده شود طوری كه امروزه عزاداری امام حسين(ع) در نقاط مختلف جهان بسيار با‌شكوه برگزار می‌شود.
رضوی‌راد با بيان اين كه هدف از برگزاری كنگره شهدا پيام ‌رسانی برای شهدا است، اظهار كرد: نسل امروز و نسل‌های بعدی بايد با فداكاری‌های هشت هزار شهيد استان و ديگر شهدای كشور آشنا باشند و اين كار باعث می‌شود روحيه جهاد و شهادت بين جوانان حاكم شود.
اين مقام مسئول ابراز كرد: دشمنان به واسطه برخورداری كشور ما از سيره اهل‌بيت(ع) جرأت تعرض به مملكت ما را ندارند و سايرمملكت‌ها به دليل بی‌بهره بودن از فرهنگ شهادت اسير كشور‌های بيگانه هستند.
مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه انصار‌الحسين(ع) همدان با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبری به‌منظور برگزاری شايسته كنگره شهدا ادامه داد: اجلاسيه كنگره باشكوه و با حضور مردم، جوانان، دانشجويان و دانشگاهيان برگزار می‌شود.
وی بر ارزشمندی يادواره‌های شهدای انجام شده طی ساليان گذشته تاكيد كرد و گفت: يادواره‌های شهرستانی شهدای روحانيت در كنار ديگر برنامه‌ها برگزار می‌شود و طبق آخرين بررسی‌ها تعداد شهدای طلبه و روحانی استان از 96 شهيد به 103 شهيد رسيده است.
در پايان اين نشست مطبوعاتی از پوستر سرداران، اميران، فرماندهان و هشت هزار شهيد استان همدان كه تركيبی از طرح‌های ايرانی و اسليمی است و نماد شهيد به صورت تصويری از كبوتر در آن آورده شده است رونمايی شد.
لازم به ذكر است كه «ميرابيان»، هنرمند همدانی طراح پوستر بوده و تمام قواعد آن بر اساس طرح بين‌المللی انجام شده است.
captcha