يك نمايشنامه‌نويس: انتظار منجی را با زبان هنر به جهان معرفی كنيم
کد خبر: 1588132
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۸

يك نمايشنامه‌نويس: انتظار منجی را با زبان هنر به جهان معرفی كنيم

گروه هنر: محمدرضا شاه‌مردی، نمايش‌نامه‌نويس، انتظار را در مكتب شيعه منطقی‌تر از ديگر اديان و مكاتب دانست كه با توجه به اين موضوع و توانايی هنرمندان ايران، ما می‌توانيم انتظار را به جوامع ديگر معرفی كرده و در اين زمينه به آنان جهت دهيم.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، محمدرضا شاه‌مردی در گفت‌و‌گو با آينده روشن گفت: پرداختن به موضوع انتظار نيازمند يك سری اطلاعاتی است كه متاسفانه اطلاعات هنرمندان در اين زمينه بسيار كم است. به همين دليل سراغ اين سوژه‌ها نمی‌روند و ريسك نمی‌كنند كه درباره انتظار اثری بيافرينند.
وی افزود: بحث انتظار و موعودباوری در همه اديان وجود دارد و همه مردم دنيا به نوعی در انتظار منجی عالم هستند.
اين نمايش‌نامه‌نويس با اشاره به پرداختن مسيحيان به موضوع انتظار در قالب آثار هنری، خاطرنشان كرد: مسيحيان نسبت به ديگر اديان توجه بيشتری به اين موضوع دارند و از آن جهت كه آزادی بيشتری هم دارند، توانسته‌اند آثار هنری بيشتری خلق كنند.
وی يادآور شد: ما زمانی كه از امام زمان(عج) صحبت می‌كنيم، به گذشته نظر داريم و زندگی ايشان را مدنظر قرار می‌دهيم و كمتر به آينده می‌پردازيم. به نظر می‌رسد منجی را محدود به تاريخ گذشته كرده‌ايم و به امروز و آينده نمی‌انديشيم.
شاه مردی، انتظار را در مكتب شيعه قوی و منطقی‌تر از ديگر اديان و مكاتب دانست و گفت: با توجه به اين موضوع و توانايی هنرمندان ايران، ما می‌توانيم انتظار را به جوامع ديگر تفهيم كنيم و در اين زمينه به آنان جهت دهيم.
وی با اشاره به اثرگذاری كارهای هنرمندانه، تصريح كرد: خداوند نيز از قصه و داستان برای بيان مسائل مهم استفاده كرده است. ما نيز می‌توانيم برای ترويج انتظار در جامعه خود و جوامع ديگر از هنر بهره بگيريم و مطمئن باشيم كه نتيجه خوبی خواهد داشت.
captcha