رشد فرهنگی با افزایش مطالعه به دست می‌آید
کد خبر: 1473439
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

رشد فرهنگی با افزایش مطالعه به دست می‌آید

گروه هنر: نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه رشد فرهنگی با افزایش مطالعه به دست خواهد آمد، گفت:‌ مطالعه و تحلیل زندگی گذشتگان و استفاده از تجارب آنان از بسیاری از مشکلات آتی جامعه جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 24 آبان ماه در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد:‌ انسان‌های دارای علم و دانش، جایگاه والایی در جامعه دارند.
وی با اشاره به اینکه علم‌آموزی موجب رشد و ترقی انسان‌ها می‌شود، افزود: برتری انسان‌ها به واسطه عالم بودن آن‌ها سنجیده می‌شود پس باید انسان‌ها همواره در حال علم‌آموزی و کسب دانش باشد.
نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: خداوند این ظرفیت را به انسان‌ها داده که تمامی علوم را فرا گیرند و به همین دلیل است که آن‌ها را خلیفه خود در زمین قرار داده است. 
وی اعلام کرد: در طول تاریخ انسان‌هایی که اهل علم و دانایی بوده‌اند نام نیک آن‌ها در جامعه ماندگار شده است که از آن جمله می‌توان به ابوعلی سینا و فخر رازی اشاره کرد.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه انسان در هر شغلی و حرفه‌ای اگر اهل مطالعه و کسب دانش باشد در کارش بیشتر موفق خواهد شد، ادامه داد: در قرآن کریم به همه‌ی علوم اشاره شده است و باید مسلمانان بیشتر در این زمینه تلاش کنند تا علوم نهفته آن را آشکار کنند.
وی ذکر کرد: پیشرفت‌های کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون علم‌آموزی و کسب دانش مردمان و دانشمندان آن دانست که باعث شده اکنون در هوا فضا، نانو و بهداشت و درمان در منطقه سرآمد باشیم.
نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه رشد فرهنگی با افزایش مطالعه به دست خواهد آمد، بیان کرد:‌ مطالعه و تحلیل زندگی گذشتگان و استفاده از تجارب آنان از بسیاری از مشکلات آتی جامعه جلوگیری خواهد کرد. 
وی با اشاره به آسیب‌هایی که متوجه کتابخوانی در کشور شده است، عنوان کرد‌: دانش‌افزایی و علم‌آموزی بسیار خوب است اما باید به اصل علم پرداخت و متناسب با اقتضای هر زمان کتاب نوشت.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی یادآور شد: کتابخانه مکتوب و دیجیتال امام خامنه‌ای(مدظله العالی) تا دهه فجر سال جاری در سنندج به بهره برداری می‌رسد.

captcha