مسئولان پیشگیری لازم را برای جلوگیری از بروز انحرافات در عزاداری‌ها انجام دهند
کد خبر: 1465739
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
امام جمعه شیراز:

مسئولان پیشگیری لازم را برای جلوگیری از بروز انحرافات در عزاداری‌ها انجام دهند

گروه اجتماعی: آیت‌الله ایمانی با اشاره به آسیب‌های عزاداری‌ها گفت: باید مسئولان نسبت به انحرافات در عزاداری‌ها اشراف و پیشگیری داشته باشند و اجازه ندهند در عزاداری‌ها انحراف به‌وجود آید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس،‌ آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، هشتم آبان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان به آسیب‌های عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: باید مسئولان نسبت به انحرافات در عزاداری‌ها اشراف و پیشگیری داشته باشند و اجازه ندهند در عزاداری‌ها انحراف به‌وجود آید.
وی همچنین با اشاره به همزمانی روز سیزدهم آبان و عاشورای حسینی، تأکید کرد: روز 13 آبان روز ملی  مبارزه با استکبار و برای جامعه ما مسئله مهمی است و نباید این همزمانی باعث کمرنگ شدن یوم‌الله 13 آبان و بروز مشکلات شود.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه شورای فرهنگ عمومی زیرمجموعه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: رهبر معظم انقلاب دستورالعملی را برای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح فرمودند که باید مورد توجه شورای فرهنگ عمومی نیز باشد.
وی با بیان اینکه منظور از فرهنگ، فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی است، افزود: از دید رهبر معظم انقلاب فلسفه وجودی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دستورالعمل، فهم، تبیین، تثبیت و انفاذ هویت فرهنگ اسلامی، بازآرایی مداوم جبهه فرهنگی و پایش پیشرفت‌های فرهنگی کشور متناسب با ظرفیت‌هاست.
آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینکه در مراحل اولیه شامل فهم، تبیین و تثبیت تاکنون خوب کار نشده است، ابراز کرد: اولویت‌های امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی و پیروی آن، شورای فرهنگ عمومی استان‌ها، تحقق و اجرای سریع و کامل تصمیمات و پیگیری آن‌ها تا حصول نتیجه کامل است.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه در جلسات پیشین شورای فرهنگ عمومی استان فارس چهار مرحله تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و پیگیری بررسی و تصویب شده است، گفت: این مراحل باید در دستورالعمل‌های جاری شورا لحاظ شود و باید تصمیمات شورا ضمانت اجرایی داشته باشند و به جد دنبال شوند.
رئیس شورای فرهنگی استان فارس عنوان کرد: در مقابل ما جبهه عظیم فرهنگی قرار دارد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند باید برخورد با جبهه دشمن فعال و مبتکرانه باشد اما متأسفانه در بعضی موارد برخورد ما منفعلانه بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کانون‌های فرهنگی و مذهبی فعالی در سطح شیراز حضور دارند، تأکید کرد: باید شورای فرهنگ عمومی استان برای همکاری با این کانون‌ها قدم‌های بیشتری بردارد.

captcha