عزم همگانی در راه علم‌آموزی از نیازهای اصلی کشور در مقطع کنونی است
کد خبر: 1453057
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
استاندار مرکزی:

عزم همگانی در راه علم‌آموزی از نیازهای اصلی کشور در مقطع کنونی است

گروه اجتماعی: عزم جدی و همگانی در راه علم‌آموزی از نیاز های اصلی کشور در مقطع کنونی است لذا دولت باید تمامی امکانات خود را به‌کار گیرد تا آموزش و پرورشی فعال و پویا داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمدحسن مقیمی، استاندار مرکزی صبح امروز، اول مهرماه در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه شاهد زینب کبری(س) اراک، گفت: عزت، سربلندی و پیشرفت کشور مرهون علم و دانش است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امروز باید قدردان زحمات معلمان باشیم که پیشرفت، تربیت و توسعه کشور به زحمات و تلاش‌های آن‌ها وابسته است.

مقیمی با اشاره به اینکه معلمان در جریان تعلیم و تربیت جامعه نقش مهمی دارند و تربیت نسل‌های فرهیخته و  آگاه از ثمرات سودمند تلاش‌های این بزرگواران است، عنوان کرد: معلمان وقت می‌گذارند تا دانش‌آموزان را هم از نظر آموزشی و هم تربیتی و پروشی ارتقا دهند.

وی اظهار کرد: معلمان، تعلیم و تربیت همه کسانی که امروز در اقصی‌نقاط کشور مشغول خدمت‌رسانی به مردم  ایران اسلامی هستند را عهده‌دار بودند لذا همه افراد در هر جایگاهی موفقیت‌های خود را مرهون زحمات فرهنگیان هستند.

مقیمی با بیان اینکه نظام اسلامی اهمیت و ارزش بسیار زیادی را برای آموزش و پرورش قائل است، عنوان کرد: اصولاً کشورهای پیشرفته و جوامع مترقی، جوامعی هستند که پرداختن به امور آموزش و پرورش در رأس برنامه‌هایشان قرار دارد.

وی اضافه کرد: امروز آموزش و پرورش در مناطق  مختلف شهری و روستایی همه تلاش خود را به کار گرفته تا با ایجاد محیطی آرام و سالم به تعلیم و تعلم  دانش‌آموزان بپردازد.

مقیمی در ادامه سخنان خود افزود: تمامی امکانات به شیوه‌ای مطلوب در کنار هم قرار گرفته تا دانش‌آموزان با اشتیاق و انگیزه وافر به علم آموزی مشغول شوند.

وی با اشاره به اینکه عزم جدی و همگانی در راه علم‌آموزی از نیازهای اصلی کشور در مقطع کنونی است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در این راستا همواره تأکیدات فراون داشته‌اند؛ لیکن دولت باید همه امکانات خود را به کار گیرد تا آموزش و پرورشی فعال و پویا داشته باشیم.

مقیمی در ادامه از زحمات خیران مدرسه‌سازی که در جهت تعلیم و تربیت همگام و همدوش با آموزش و پرورش هستند، قدردانی کرد و افزود: خیران همواره با نیات خالص و خداپسندانه برای توسعه و پیشرفت کشور در حوزه تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

استاندار مرکزی در پایان یادآور شد: امید است همه دانش‌آموزان با انگیزه قوی سال تحصیلی جدید را آغاز کنند تا بتوانند آینده‌ای روشن را برای خود و کشور رقم بزنند.

captcha