توسعه فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی بررسی می‌شود
کد خبر: 1450310
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

توسعه فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی بررسی می‌شود

گروه فضای مجازی: نخستین جلسه کارگروه برنامه‌ریزی راهبردی مرکز ملی فضای مجازی با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، کارگروه برنامه‌ریزی راهبردی مرکز ملی فضای مجازی با هدف تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی فضای مجازی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، فناوری و اجتماعی و در راستای تقسیم کار کلان ملی در حوزه فضای مجازی تشکیل می‌شود که از دیگر اهداف آن ارائه راهکارها و پیشنهادات بهینه‌سازی منابع، اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها در جهت تحقق اهداف شورای عالی فضای مجازی کشور است.

همچنین مشارکت در ساماندهی و بهره‌برداری از مطالعات راهبردی و آینده‌پژوهی در مواجهه عالمانه و پیشتاز با تحولات فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این کارگروه خواهد بود.

بنابراین گزارش، این کارگروه با بررسی سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی کشور، برنامه ششم توسعه در حوزه فضای مجازی را به شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد کرده و ایجاد هماهنگی میان تمامی دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی و سازگاری این برنامه با برنامه‌های پنج ساله کشور را برعهده دارد.

کارگروه برنامه‌ریزی راهبردی مرکز ملی فضای مجازی قوانین و مقررات لازم برای تحقق اهداف و سیاست‌های راهبردی فضای مجازی و شاخص‌های ملی توسعه فاوا را نیز بررسی خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این کارگروه نماینده معاونت برنامه‌ریزی نظارت راهبردی ریاست جمهوری و نماینده سازمان صنفی رایانه‌ای به عنوان بخش خصوصی حضور یافتند.

captcha