تبدیل مدل‌های توسعه‌ای تولید محتوای بومی به مقررات
کد خبر: 1449987
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
مهدیون خبر داد:

تبدیل مدل‌های توسعه‌ای تولید محتوای بومی به مقررات

گروه فضای مجازی: معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی گفت: مدل‌های توسعه‌ای برای تولید محتوا اندیشیده شده تا تبدیل به مقررات شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر محقق شود.

سعید مهدیون، معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به رویکرد بومی در تولید محتوای فضای مجازی اظهار کرد: محتوا باید با زندگی مردم ارتباط داشته باشد چرا که بخشی از محتوا مربوط به موضوعاتی است که مردم با آنها روبرو هستند؛ بنابراین این مطالب باید در راستای ارتقای زندگی کاربران باشد.

وی با تصریح بر این موضوع که محتوای فضای مجازی باید قابلیت رشد جامعه را داشته باشد، بیان کرد: می‌توان بسیاری از مطالب دنیای واقعی را در فضای مجازی انتقال داد یعنی سخنرانی‌ها، همایش‌ها و دیگر موارد را از فضای حقیقی تبدیل به فضای مجازی کرد.

مهدیون اظهار کرد: باید در راستای ارتقای محتوای فرهنگی و متعالی تلاش کنیم و بتوانیم چنین محتوایی را با روش‌های دوطرفه و تعاملی در شبکه‌ها و فضای مجازی ارائه کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه شورای عالی فضای مجازی چه اقداماتی در تولید محتوای بومی فضای مجازی در پیش رو دارد، گفت: در این زمینه تقسیم کارهایی صورت گرفته و بر این اساس معاونت ارتقای محتوا تشکیل شده است که این معاونت اقداماتی را در دستور کار خود قرار دارد.

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: برخی از اقدامات در حوزه تولید محتوا را می‌تواند در قالب قانون و مقررات گنجاند و با تقسیم کار میان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تکلیف بسیاری از امور را از این طریق روشن کرد اما همه موارد امکان‌پذیر نیست. برخی از اقدامات در قالب قانون و مقررات گنجانده نمی‌شود.

وی بیان کرد: مدل‌های توسعه‌ای برای تولید محتوا اندیشیده شده تا تبدیل به مقررات شود که امیدواریم هرچه سریع‌ترمحقق شود.

captcha