ضرورت امتداد ارزش‌های مذهبی در فضای مجازی
کد خبر: 1448680
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
انتظاری تصریح کرد:

ضرورت امتداد ارزش‌های مذهبی در فضای مجازی

گروه فضای مجازی: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: فضای مجازی امتداد زندگی واقعی ماست و نمی‌توانیم آن را از فضای واقعی جدا کنیم، اما همان‌طور که در زندگی واقعی اصول و ارزش‌های مذهبی وجود دارد، این اصول هم باید در فضای مجازی امتداد بیابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اظهار کرد: هم‌اکنون در فضای مجازی با چالش‌های جدی هویتی روبرو هستیم؛ چرا که در بلندمدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای هویت فرهنگی ما ایجاد می‌کند.

وی افزود: در واقع فضای مجازی از ظرفیت‌های جدیدی برای بروز رفتارهای کاربران برخوردار است که ممکن است این ظرفیت اساسا در فضای حقیقی قابلیت ظهور نداشته باشد؛ لذا علاوه بر متناسب‌سازی هنجارهای فرهنگی در فضای مجازی، باید به فکر تعریف هنجارهای خاص برای این فضا بود.

فضای مجازی؛ امتداد زندگی واقعی

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: فضای مجازی امتداد زندگی واقعی ماست و نمی‌توانیم آن را از فضای واقعی جدا کنیم، اما همان‌طور که در زندگی واقعی اصول و ارزش‌های مذهبی وجود دارد، این اصول هم باید در فضای مجازی امتداد بیابد.

وی با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: چنین رویدادی سبب تقویت ارتباط و همکاری بین علاقمندان به انقلاب اسلامی می‌شود و همچنین دستاوردهای آنها را برای عموم آشکار می‌کند. حضور پرشور جوانان در این نمایشگاه نشان می‌دهد که براساس باور برخی مخالفان، ارزش‌های انقلاب همچنان مورد اقبال نسل جدید است.

انتظاری با دعوت از متخصصان و کارشناسان این حوزه برای مشارکت در برنامه‌ریزی کلان با مرکز ملی فضای مجازی، اعلام کرد: در آخرین جلسه‌ای که در شورای عالی فضای مجازی نزدیک به سه ماه پیش برگزار شد، ما توانستیم تمام طرح‌های اساسی نظیر آموزش مجازی، کتابخانه الکترونیکی و بانک‌های اطلاعاتی به عنوان برنامه‌های ملی اولویت‌دار به تصویب برسانیم.

وی بیان کرد: اکنون کشور از سرمایه‌های انسانی بسیار خوبی در این حوزه برخوردار است که با تکیه بر آنها می‌توان محتوای متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی را در فضای مجازی تولید و نشر داد.

captcha