اجرای برنامه زمزم معرفت در حرم کریمه اهل بیت(س)
کد خبر: 1447150
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

اجرای برنامه زمزم معرفت در حرم کریمه اهل بیت(س)

گروه اجتماعی: برنامه‎های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در بخش‎های مختلف برگزار می‎شود که از آن جمله می‎توان به برگزاری برنامه زمزم معرفت اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، برنامه‎های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر(س) در بخش‎های مختلف برگزار می‎شود که از آن جمله می‎توان به برگزاری ویژه‌برنامه زمزم معرفت اشاره کرد که در هفته جاری یک ساعت و نیم مانده به اذان مغرب با حضور اساتید برجسته حوزه برگزار می‌شود.
در این مراسم مباحث پیرامون تربیت فرزند،‌ احکام کاربردی، اخلاقی تربیت خانواده،‌ قرآن، اعتقاد و مهدویت مطرح می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در این هفته،‌ حجج اسلام والمسلمین تراشیون، وحیدپور، ظهیری، عباسی، ملکی،‌ محمدی و حائری پور به ترتیب از شنبه تا جمعه به ایراد سخن خواهند پرداخت.
در هفته جاری آیین سخنرانی‌های حرم مطهر بعد از نماز عشا با سخنرانی اساتید برجسته حوزه حجج اسلام والمسلمین میرباقری، مؤمنی، میرشفیعی، پناهیان، حسینی قمی، میرزامحمدی و ماندگاری برگزار می‌شود.
دعای توسل این هفته حرم مطهر توسط هیئت جانبازان استان قم در روز سه‌شنبه 18 شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشا قرائت می‌شود و مراسم زیارت عاشورا نیز پنجشنبه 20 شهریور،‌ بعد از نماز صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری و مداحی آقای مسعود زمانی برگزار می‌گردد.
مراسم دعای کمیل این هفته پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، قرائت زیارت جامعه کبیره توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در ساعت 23 پنجشنبه شب ، از دیگر برنامه‌های هفته جاری می‌باشد.
نیایش صبحگاهی حرم مطهر، این هفته همه روزه بعد از نماز صبح توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور و بیان احکام و احادیث توسط حجج اسلام والمسلمین گنجی و اسماعیلی قبل از اذان ظهر انجام می‌پذیرد.
خاطرنشان می‌شود،‌ نماز جمعه این هفته قم به امامت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام اقامه خواهد شد.

captcha