برگزیدگان مسابقات قرآن کارکنان دولت زنجان تجلیل شدند
کد خبر: 1444713
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
ظهر امروز؛

برگزیدگان مسابقات قرآن کارکنان دولت زنجان تجلیل شدند

گروه فعالیت های قرآنی: نخستین دوره مسابقات کارکنان دولت استان زنجان ظهر امروز، ۸ شهریور با حضور مسئولان استانی برگزار شده و برگزیدگان هر رشته مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزای بین‏ المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت الاسلام اذن الله خدایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ظهر امروز، 8 شهریوردر آئین اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دولت استان زنجان، گفت: در سال های گذشته این مسابقات به صورت پراکنده برگزار می شد و امسال برای اولین بار به صورت متمرکز برگزار شد و استمرار چنین برنامه هایی می تواند اثربخشی مناسبی در در جامعه و به خصوص در بین کارکنان دولت داشته باشد.
وی با بیان اینکه این برنامه با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی، فرمانداری زنجان و شرکت پگاه استان زنجان و با حضور قاریان ادارات استان برگزار شد، عنوان کرد: این جلسات باید مقدمه ای برای آشنایی با مفاهیم قرآن کریم و انس بیشتر با آیات کلام الهی باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: حفظ و قرائت شیوه ای مناسب برای ورود به بطن قرآن کریم است و باید توجه داشت تنها این امر کافی نبوده و در ادامه مسیر باید به مفاهیم و معارف قرآن نیز بپردازیم و در صورتی که بتوانیم جامعه را هرچه بیشتر با مفاهیم این کتاب الهی آشنا کنیم، در حوزه فرهنگی جامعه بیشتر مؤثر خواهیم بود.
حجت¬الاسلام خدایی با اشاره به قرار داشتن در آستانه دهه کرامت، ابراز کرد: امام رضا(ع) در روایات اسلامی از شأن بسیار والایی برخورداربوده، زیارت حرم مطهر ایشان از ثواب بسیار والایی برخوردار است و این امام را شرط کلمه «لا اله الا الله» عنوان کرده¬اند.
وی عنوان کرد: در طول تاریخ هر کس که امام رضا(ع) را پذیرفته و از پیروان ایشان بوده است، جزء شیعیان دوازده امامی قرار گرفته است، حال آنکه پیش از ایشان فرقه های مختلف سه و هفت امامی در طول تاریخ وجود داشته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه امام رضا(ع) جزو امامانی است که تمام فرقه¬های اسلامی ایشان را قبول دارند، خاطرنشان کرد: در زیارت قبور و حرم های مطهر اهل بیت(ع) نیز باید توجه داشته باشیم که زیارتی با معرفت داشته باشیم، چراکه معرفت رکن اساسی زیارت حرم اهل بیت(ع) است.
وی در پایان گفت: زیارت قران کریم و اهل بیت(ع) زمانی اجر افزونی خواهد داشت که با معرفت همراه باشد و باید توجه داشته باشیم که معارف و مفاهیم قرآنی افراد را به اهل بیت(ع) وصل می کند و مصداق بارز آن حدیث ثقلین می باشد.
گفتنی است، در پایان این مراسم برگزیدگان نخستین دوره مسابقات قرآن کارکنان دولت استان زنجان به شرح زیر مورد تقدیر قرار گرفتند:
علیرضا کریم زاده از بانک مسکن استان زنجان نفر اول رشته قرائت قرآن کریم، یوسف قنبری از نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان رتبه دوم این رشته و اسماعیل مولایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان زنجان رتبه سوم این رشته را از آن خود کردند.
مجید نوری از شرکت خطوط لوله و مخابرات شمال غرب نفر رتبه نخست رشته حفظ یک جزء قرآن کریم، داود حسنی پناه از آموزش و پرورش ناحیه یک استان رتبه دوم این رشته و رحمان شجاعی از شرکت آبفا و عبدالله شالی از مدیریت شعب بانک ملی استان زنجان رتبه سوم این رشته کسب کردند.

captcha