رشد ۷۰ درصدی پرداخت زکات در کشور
کد خبر: 1443354
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
در پنج سال گذشته صورت گرفت؛

رشد ۷۰ درصدی پرداخت زکات در کشور

گروه اجتماعی: دبیر ستاد زکات کشور با اشاره به هدفگذاری جمع‌آوری ۲۳۰ میلیارد تومانی زکات در کشور طی سال جاری گفت: جمع‌آوری زکات نسبت به پنج سال گذشته با رشد ۷۰ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حسین نبی‌لو، دبیر ستاد زکات کشور امروز، چهارم شهریور در مانور نخستین کاروان زکات استان کردستان در شهرستان دهگلان، با اشاره به هدفگذاری جمع‌آوری 230 میلیارد تومانی زکات در کشور طی سال جاری اظهار کرد: جمع‌آوری زکات نسبت به پنج سال گذشته با رشد 70 درصدی مواجه است.
وی با اعلام رضایت از عملکرد مطلوب شورای زکات در سراسر کشور افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان زکات جمع‌آوری شده به بیش از 300 تا 500 میلیارد تومان افزایش یابد.
دبیر ستاد زکات کشور بیان کرد: از این میزان زکات جمع‌آوری شده، 200 میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های عمرانی روستاها و مناطق محل جمع‌آوری زکات و 50 میلیارد تومان هم در امور فقرا و تهیه جهیزیه زوجین جوان مددجو هزینه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زکات هم اموال مسلمان را تطهیر می‌کند و هم موجب رفع مشکلات محرومان می‌ شود، اعلام کرد: مقبولیت نماز موجب مقبولیت همه اعمال مسلمانان می‌شود و قبولی خود نماز هم در گرو ادای زکات است و خداوند مؤدیان زکات را می‌ستاید.
دهگلان یکی از شهرستان‎های ممتاز در بحث جمع‎آوری زکات
نبی‌لو شهرستان دهگلان یکی از شهرستان‎های ممتاز در بحث جمع‎آوری زکات عنوان کرد و گفت: مانور نخستین کاروان زکات در شهرستان یک الگو برای کل کشور است و با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری، باید گفت در شهرستان دهگلان مؤلفه‌های شعار امسال در بخش زکات عملیاتی شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 500 میلیون تومان زکات در شهرستان دهگلان جمع‌آوری شده است،عنوان کرد: در این راستا میتوان گفت عزم ملی شعار سال در قالب همت مردم در پرداخت زکات و مدیریت جهادی در قالب اقدامات مسئولان در هزینه‌کرد زکات در بخش‌های عمران مناطق محقق شده است.
دبیر ستاد زکات کشور با اشاره به راه اندازی کاروان زکات استان یادآور شد: شورای زکات دیگر شهرستان‌های کشور باید با الگوگیری از کاروان زکات در دهگلان، کاروان زکات را فعال و راه‌اندازی کنند که به یقین در ترویج فرهنگ پرداخت زکات تأثیر بسزایی خواهد داشت.

captcha