لزوم عمل به آموزه‌های علمی در جوامع اسلامی
کد خبر: 1437869
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد:

لزوم عمل به آموزه‌های علمی در جوامع اسلامی

گروه اجتماعی: آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت تحصیل در حوزه و دانشگاه و علم‌آموزی در جوامع اسلامی، گفت: اگر کسی در حوزه و دانشگاه تحصیل کرد، اما تحصیلات خود را به‌کار نگرفت و عمل نکرد عاقبت خوبی نخواهد داشت چه در دنیا و چه در آخرت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی، مرجع تقلید شیعیان، 18مردادماه در دیدار با مدیرکل و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی مازندران ضمن خیرمقدم و با اشاره به گزارش مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: گزارش رئیس اداره تبلیغات اسلامی مازندران مفید، رضایت بخش  و امیدوارنه بوده و ان‌شاء‌الله بهترین عیدی را به برکت قرآن از خدای متعال دریافت کرده باشید.

وی ضمن اشاره به عملکرد خوب تبلیغات اسلامی مازندران برای توسعه فرهنگ دینی، دشمن‌شناسی و مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در کشور، افزود: مسئولیت بزرگ ما این است که حق مسلمانان و اسلام را ادا کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی ضمن اشاره به بخشی از مطالب ابن‌بابویه و شیخ مفید از کتاب امالی، اظهار کرد: سخنران وقتی در یک جلسه سخنی می‌گوید نباید آن سخن را طوری ادا کند که گوش دادن به آن هیچ تأثیری در مخاطب ایجاد نکند بلکه باید پرمحتوا و تأثیرگذار باشد و مطالب یک سخنران باید استدلانه اقامه شود.

وی با اشاره به اینکه تمام مطالب خطابه باید علمی و با منابع مهم و موثق ایراد شود، افزود: فراش محافل علمی فرشتگانند و فرش زیر پای طلاب بال فرشتگان هستند و بخاطر همین است که بال را فرش می‌کنند تا انسان راه پرواز را بیاموزد و کسی که سال‌های متمادی درس خوانده و قدرت پر در آوردن نداشت وقت خود را تلف کرده است.

این مفسربرجسته قرآن کریم با اشاره به اهمیت تحصیل در حوزه و دانشگاه و علم‌آموزی در جوامع اسلامی، عنوان کرد: اگر کسی در حوزه و دانشگاه تحصیل کرد، اما تحصیلات خود را به کار نگرفت و عمل نکرد عاقبت خوبی نخواهد داشت چه در دنیا و چه در آخرت و اگر شما مدیران تبلیغی حق این دانشگاه و تحصیل را ادا کردید مانند یک امامزاده می‌توانید  در جامعه اسلامی تأثیرگذار باشید.

وی ضمن برشمردن بعضی از اقسام گناه در جامعه اسلامی، افزود: انسان باید بوی بد گناه را استشمام کند و بفهمد زیرا قیامت شامه همه باز می‌شود و آن وقت تأفن گناه به مشام می‌رسد چطور است، کسی آیه «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ...»(سوره نور/30) را می‌خواند ولی روی میزی و زیرمیزی دریافت می‌کند.

آیت‌الله جوادی‌آملی تأکید کرد: انسان دو بُعد ادارکی و تحریکی دارد و اگر بتواند شناخت درست از این ابعاد پیدا کند، می‌تواند از آن به نحو احسنت استفاده کند.

وی در پایان ضمن ارزشمند خواندن خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی آن هم در یک سازمان فرهنگی و تبلیغی در حوزه ترویج  و نشر معارف اسلامی قرآنی، یادآور شد: این نظام مقدس مصاحب و همنشین ما است و با سخاوت و حسن خلق باید حق آن را به‌خوبی ادا کنیم.

captcha