برگزاری آیین سوگواری شهادت امیرالمؤمنین(ع) در نجف/ نجف؛ میزبان آوارگان مسیحی
کد خبر: 1431239
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
امروز؛

برگزاری آیین سوگواری شهادت امیرالمؤمنین(ع) در نجف/ نجف؛ میزبان آوارگان مسیحی

گروه بین‌الملل: آیین سوگواری سالروز شهادت امام علی(ع) امروز، ۲۹ تیر، در حرم مطهر آن حضرت در نجف اشرف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «القرطاس نیوز»، این مراسم با همکاری آستان مقدس امام علی(ع) برگزار می‌شود و شیعیان و محبان آن حضرت در آن شرکت می‌کنند.
نیروهای امنیتی عراق از دیروز، 28 تیر، طرح امنیتی ویژه مراسم را به‌منظور حمایت از زائرانی که به همین مناسبت برای زیارت حرم مطهر امام علی(ع) به نجف می‌آیند، اجرا کرده‌اند. 
مقداد الموسوی، مدیر اطلاع‌رسانی مرکز فرماندهی پلیس استان نجف اعلام کرد: نیروهای امنیتی این استان اعم از پلیس و ارتش با همکاری مراکز بهداشتی و شهرداری نجف در اجرای این طرح همکاری دارند.
گزارش دیگری نیز حاکی است اداره بهداشت استان نجف از دیروز طرح فوق‌العاده بهداشتی به‌ مناسبت سالروز وفات امام علی(ع) در نجف اجرا کرده‌ است.
ابراهیم الحکیم، مدیر بخش عملیات پزشکی اداره بهداشت نجف اعلام کرد: این طرح از دیروز آغاز شده است و اتاق عملیات استان نجف در اجرای آن همکاری دارد.
وی افزود: در همین راستا، بانک خون استان نجف نیز به اجرای طرح اهدای خون به صورت داوطلبانه اقدام کرده است و ادارات بهداشت استان‌های مجاور نیز به‌منظور موفقیت طرح در اجرای آن همکاری دارند.
نجف اشرف به آوارگان مسیحی پناه می‌دهد
پایگاه خبری شبکه العالم گزارش داد: رئیس کمیته حقوق بشر در شورای استان نجف اشرف، از آمادگی این استان برای پناه‌دادن به خانواده‌های آواره مسیحی، خبر داد.

محسن التمیمی، در این باره گفت: شورای استان نجف اشرف آماده است تا از خانواده‌های مسیحی که منازل و محل سکونت خود را به دلیل تهدید داعش ترک کرده‌اند، استقبال کند.
وی با اشاره به غارت اموال و منازل این شهروندان مسیحی در موصل، افزود: داعش این خانواده‌ها را تهدید کرده است که جزیه بپردازند و یا مسلمان شوند، زیرا در غیر این صورت به قتل می‌رسند.
التمیمی اظهار کرد که با ریاست شورای استان نجف اشرف درباره فراهم کردن محل سکونت شایسته‌ای برای آوارگان مسیحی گفت‌وگو کرده، و شورا هم با این پیشنهاد او موافقت کرده است.
التمیمی وعده داد که همه لوازم مورد نیاز خانواده‌های آواره مسیحی، برای داشتن یک زندگی امن و شایسته‌ فراهم خواهد شد.
با پایان یافتن مهلت 24 ساعته ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش به خانواده‌های مسیحی، حرکت گسترده آن‌ها برای خروج از استان نینوا آغاز شده است.
گزارش‌ها حاکی است که گروه تروریستی داعش به خانواده‌های مسیحی اجازه نداده است که وسایل و اموال خود را بردارند و خانه‌های آنان را تصرف و اموالشان را غارت کرده است.

captcha