همایش «پیشواز ضیافت» در مشهد برگزار شد
کد خبر: 1422983
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
روز گذشته؛

همایش «پیشواز ضیافت» در مشهد برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش پیشواز ضیافت به‌مناسبت فرارسیدن ماه رمضان ویژه مداحان، شعرا و خادمان اهل بیت(ع) و خانواده آنان ششم تیر در مرکز آموزشی عقیدتی ـ سیاسی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش پیشواز ضیافت به‌مناسبت فرارسیدن ماه رمضان ویژه مداحان، شعرا و خادمان اهل بیت(ع) و خانواده آنان روز گذشته، ششم تیر در مرکز آموزشی عقیدتی ـ سیاسی امام رضا(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از جمله برنامه‌های آغازین این همایش بود و سپس کلیپ توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به مداحان پخش شد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، کارشناس دینی، در ادامه این همایش با اشاره به اینکه روز جمعه و آخرین روزهای ماه شعبان را سپری می‌کنیم، گفت: خطبه شعبانیه، خطبه مهمی است که از سوی پیامبر(ص) در اواخر ماه شعبان به‌منظور بیان فضیلت و عظمت ماه مبارک رمضان قرائت شده است.

این کارشناس دینی به اهمیت دعا در نزد خدا اشاره کرد و افزود: در میان اعمال عبادی دعا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا به‌عنوان بهترین و والاترین کارها نزد خداوند، به شناخت و معرفت خالق کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در حدی با‌عظمت است که ما مفاهیم آیات آن را درک نکرده‌ایم، بیان کرد: فضل قرآن بر سایر کلام‌ها مثل فضل خداوند بر مخلوقات است که در این صورت یک طرف متناهی و یک طرف نامتناهی است.

این کارشناس دینی در توصیه‌هایی خطاب به مداحان اهل بیت(ع)، عنوان کرد: مستمعان صرفاً به صدای خوش یک مداح در مجالس اهل بیت(ع) حضور نمی‌یابند بلکه خوش‌خلقی و وقت‌شناسی از ویژگی‌های مهمی است که باعث پیشرفت یک مداح می‌شود.

حجت‌الاسلام فرحزاد اضافه کرد: یک مداح به‌غیر از صوت و آوای زیبا ویژگی‌های دیگری نیز باید داشته باشد که رعایت همه موارد در کنار هم به بهبود و تعالی روح یک مداح کمک می‌کند به‌گونه‌ای که با استعانت از خداوند متعال و توجه خاص اهل بیت(ع) موفق می‌شوند.

این کارشناس دینی اظهار کرد: یک مداح خوب کسی است که وجودش را وقف اهل بیت(ع) کند و نه برای مزد، مطرح شدن، خودنمایی و ... به مداحی ادامه دهد بلکه تمامی این مسائل اگر به طور کاملا قلبی و فقط برای رضای خدا و ائمه معصومین(ع) باشد با عنایت خود آنان دیگر مسائل مادی نیز حل خواهد شد زیرا هیچ فرد عاقلی لذت بیهوده را به لذت ابدی که خود اهل بیت(ع) عنایت کرده‌اند، ارزان نمی‌دهد.

یادآور می‌شود، مداحی احمد واعظی، مداح اهل بیت(ع) و تجلیل از مداحان پیشکسوت و جوان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

captcha