دانشکده طب و دین راه اندازی شد/ پذیرش دانشجو از سال تحصیلی 94
کد خبر: 1407697
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
احمری خبر داد:

دانشکده طب و دین راه اندازی شد/ پذیرش دانشجو از سال تحصیلی 94

گروه سلامت: معاون مرکز تحقیقات طب و دین دانشگاه علوم پزشکی قم از راه‌اندازی دانشکده طب و دین خبر داد و گفت: این دانشگاه از سال تحصیلی 94-95 دانشجو می‌پذیرد.

هدی احمری، معاون مرکز تحقیقات طب و دین دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از راه‌اندازی دانشکده طب و دین این دانشگاه خبر داد و گفت: سرپرست این دانشگاه تعیین شد.

وی به انتصاب «اکرم حیدری» به عنوان سرپرست دانشکده طب و دین دانشگاه علوم پزشکی قم اشاره و عنوان کرد: مجوز این دانشکده دو سال پیش صادر شده بود اما هنوز سرپرستی برای آن تعیین نشده بود.

احمری با بیان اینکه دانشکده طب و دین از سال تحصیلی 95- 94 دانشجو می‌پذیرد، عنوان کرد: هنوز مقاطع تحصیلی و رشته‌هایی که در این دانشکده تدریس می‌شود مشخص نشده است، بنابراین در سال تحصیلی پیش رو قادر به جذب دانشجو نیست.

معاون مرکز تحقیقات طب و دین دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان یادآور شد: درصدد جذب هیئت علمی متناسب با رشته‌های مربوطه هستیم.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهنوش صدیقی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۳/۱۹ - ۱۸:۰۰
0
0
اینجانب دکتر داروساز فارغ التحصیل سال 1376 دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال تحصیل در رشته الهیات گرایش ادیان و عرفان در دانشگاه پیام نور کرمان حدود 80 واحد گذرانده ام و دلیل تمایل اینجانب به مطالعه در این رشته احساس نیاز مبرم به درک مفاهیم دین مبین اسلام و تلفیق آن با مباحث علمی پزشکی و به نوعی همسو با هدف تعیین شده برای تأسیس دانشکده طب و دین شده است. لذا امیدوارم آن دانشکده بتواند بزودی راه اندازی شود و اینجانب نیز خوشحال میشوم بتوانم قدم موثری در این امر مهم بردارم.
علی آقاتی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۱:۵۵
0
1
ضمن تشکر از این اقدام شایسته. بنده فارغ التحصیل رشته الهیات و معارف اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد هستم که علاقه بسیار زیادی به ارتباط علوم پزشکی با قران و ادیان دارم و مقالات زیادی نوشته ام و موضوع پایان نامه ام هم به همین مقوله اختصاص دارد. از انجا که رشته جداگانه ای با عناوین اعجاز علمی قران و ...... برای علاقمندان به ارتیاط مباحث علمی با قران در ایران وجود ندارد خواهشمندم زمینه ای فراهم شود که فارغ التحصیلان رشته های علوم اسلامی هم بتوانند وارد این دانشکده بشوند و به یادگیری مفاهیم طب بپردازند و در واقع تعامل دوسویه وجود داشته باشدو هم دانشجویان پزشکی وارد شوند و علوم اسلامی بیاموزند و هم دانشجویان علوم اسلامی وارد شوند و طب بیاموزند. چون هر دو گروه به بخشی از دانش لازمه تسلط دارند. با سپاس
captcha