تزریق 5 میلیارد تومان معادل‌سازی زکات به کردستان
کد خبر: 1407160
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان خبر داد:

تزریق 5 میلیارد تومان معادل‌سازی زکات به کردستان

گروه اجتماعی: قنبر موسی نژاد از تزریق 5 میلیارد تومان معادل‌سازی زکات از طریق دبیرخانه مرکز برای استان خبر داد و گفت: این منابع در راستای کمک به نیازمندان و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد کردستان در همایش آموزشی توجیهی مبلغین و تجلیل از مؤثرین زکات که دیروز، 25 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مریوان برگزار شد، از تحقق 163 درصدی جمع‌آوری زکات طی سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: جمع‌آوری 15 میلیارد تومان برای سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.
وی افزود: در کردستان به دلیل راهنمایی‌های بسیار مدبرانه رئیس شورای زکات استان و همراهی جامعه روحانیون شاهد رشد قابل توجه احیا و اجرای پرداخت زکات هستیم.
مدیرکل کمیته امداد کردستان اعلام کرد: سال گذشته بیش از 132 میلیارد و 96 میلیون و 615 هزار ریال زکات در استان کردستان جمع‌آوری شده که شاهد تحقق 163 درصدی تعهدات در این حوزه بوده‌ایم.
وی بیان کرد: تمام زکات جمع‌آوری شده در راستای رفع مشکلات نیازمندان و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی در همان مکان‌های جمع‌آوری شده هزینه شده است.
موسی‌نژاد عنوان کرد: در این استان خوشبختانه به دلیل همراهی و اعتماد خیرین به دبیرخانه شورای زکات هر ساله شاهد رشد قابل توجه پرداخت زکات در این استان هستیم.
وی از تشکیل شوراهای زکات در تمام شهرها، روستاها، دهستان‌ها و بخش‌های استان خبر داد و افزود: جلسات شوراهای زکات با حضور روحانیان به صورت مرتب برگزار شده است.
مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: با توجه به آیات قرآن مجید و با تلاش و راهنمایی‌های عالما‌ن دینی به ویژه ائمه جمعه و جماعت اقدامات قابل توجهی در راستای هدایت زکات جمع‌آوری شده به سمت فقرا هستیم.
وی از تزریق 5 میلیارد تومان معادل‌سازی زکات از طریق دبیرخانه مرکز برای استان خبر داد و افزود: این منابع در راستای کمک به نیازمندان و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد کردستان در پایان یادآور شد: در حال حاضر بیش از 700 پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان در حال اجرا و یا به بهره‌برداری رسیده است.

captcha