تکامل معنوی انسان در سایه ولایت ائمه معصومین(ع) معنا پیدا می‌کند
کد خبر: 1406057
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
حجت‌الاسلام عبدی:

تکامل معنوی انسان در سایه ولایت ائمه معصومین(ع) معنا پیدا می‌کند

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک، رشد و تکامل انسان وارسته را در قالب ارزش معنوی او تعبیر کرد و گفت: رشد و پیشرفت معنوی و روحانی در سایه و پناه امامت و ولایت امام معصوم معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک امروز، 22 اردیبهشت در مراسمی که به‌منظور خجسته زادروز حضرت علی(ع) در حسینیه این نهاد برگزارشد، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت مولود کعبه، تبعیت از سیره و منش آن حضرت را بر همگان امری ضروری خواند.

وی، رجب و شعبان را از ماه‌های پرفضیلت عنوان کرد و گفت: ماه رجب، ماه تمرین بندگی برای آماده شدن جهت ورود به ماه رمضان است؛ از این‌رو انسان به هر میزان که خود را آماده برای استقبال ماه مهمانی خدا کند توفیق بهره‌گیری از رمضان نیز شامل حال او می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدی در ادامه رشد و تکامل انسان وارسته را در قالب ارزش معنوی او تعبیر کرد و گفت: رشد و پیشرفت معنوی و روحانی در سایه و پناه امامت و ولایت امام معصوم معنا و مفهوم پیدا می‌کند؛ بنابراین بندگان با گام نهادن در تبعیت محض از امامت و ولایت به محقق شدن این مهم کمک می‌کند.

این مقام مسئول در ادامه به آیه 36 از سوره مبارکه(احزاب) که می‌فرماید؛ «وَمَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِینًا؛ و هیچ مرد و زن مؤمنى را نرسد که چون خدا و فرستاده‏اش به کارى فرمان دهند براى آنان در کارشان اختیارى باشد و هر کس خدا و فرستاده‌‏اش را نافرمانى کند قطعاً دچار گمراهى آشکارى گردیده است» اشاره کرد.

حجت‌الاسلام عبدی در بیان شخصیت امام علی(ع)، گفت: آن حضرت انسان کاملی است که می‌تواند دیگران را به‌سوی کمال، رشد و تعالی هدایت کند؛ اما تحقق این مهم در سایه پذیرش امامت و ولایت ایشان و فرمانبرداری از آن حضرت گنجانده می‌شود.

وی با بیان این مطلب که اطاعت از امام و رهبری الهی حرکت در مسیر و ابعاد سیاسی و اجتماعی را آسان‌تر و زمینه رشد و تعالی جامعه را هموارتر می‌کند، اضافه کرد: مردم فهیم جوامع اسلامی باید بدانند که هرکسی را اولی الامر ندانسته و خود را با فرمایشات رهبری با ایمان منطبق بداند.

حجت‌الاسلام عبدی ادامه داد: تمامی کشورهای اسلامی که زمام اطاعت خود را به دست رهبر غیرالهی سپردند در وضعیت بسیار بدی و اسفناک به‌سر می‌برند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک در پایان، عزت و عظمت جوامع را در سایه تحقق حرکت در مسیر نظام ولایی عنوان کرد و افزود: جوانان این مرز و بوم باید در تمامی عرصه‌ها فراست به خرج داده با بهره‌گیری از مفاهیم آسمانی قرآن مجید از لغزش در امان باشند.

captcha